• Äldre 4 Apr 19:12
    3044 visningar
    5 svar
    5
    3044

    Flygrädd - Lugnande!

    Ok jag skall flyga för första gången med min son. Innan jag fick barn funkade alkohol mot min flygrädsla. Men jag vill såklart inte dricka mig full nu.

    Till min fråga! Jag har både Atarax och Lergigan hemma. Vilka tror ni fungerar bäst/mest lugnande för min klaustrofobi/panikångest som kommer när jag går på planet? Jag vet att man blir trött av dom, sonens pappa och min syster är med också så det är ingen fara om jag blir slö;)

    Vill inte ha massa pekpinnar tack! Vill verkligen höra om era erfarenheter kring de olika lugnande och vilka som passar bäst i detta läge! Jag har bara tagit dom vid enstaka tillfällen vid läggdags...

  • Svar på tråden Flygrädd - Lugnande!
  • Äldre 4 Apr 19:24
    #1

    Varken Lergigan eller Atarax är ju några tunga lugnande. De har likvärdig effekt, vissa föredrar den ena eller den andra. Mina patienter, som tagit tabletterna mot ångest och/eller sömnbesvär, verkar föredra Lergigan.

  • Äldre 4 Apr 19:25
    #2

    Varken Lergigan eller Atarax är ju några tunga lugnande. De har likvärdig effekt, vissa föredrar den ena eller den andra. Mina patienter, som tagit tabletterna mot ångest och/eller sömnbesvär, verkar föredra Lergigan.

  • Äldre 4 Apr 19:35
    #3

    Jag tror tyvärr att bägge kommer visa sig otillräckliga. Du kan inte få något annat utskrivet?

  • Äldre 4 Apr 19:47
    #4

    Välj lergigan.

  • Tiina8­7
    Äldre 5 Apr 19:22
    #5

    Är väl böttre att gå till läkaren och få oxascsand/sobril utskrivet för just flygresor. Om de nu finns att få fortfarande.

Svar på tråden Flygrädd - Lugnande!