• Anonym (Phone)

Rengör du din mobil?

Misstänker att jag eventuellt lider av någon form av bakterifobi. Brukar rengöra min telefon väldigt noggrant med ytdesinfektion efter varje gång jag varit utomhus med den.

Gör ni andra det också? Tänker ni överhuvudtaget på att bakterier från till exempel en handskakning lätt hamnar på mobilen och även andra saker såklart och därmed skulle kunna göra er sjuka?

• Svar på tråden Rengör du din mobil?
  • sextiotalist
    Anonym (Phone) skrev 2019-04-05 15:07:08 följande:

Misstänker att jag eventuellt lider av någon form av bakterifobi. Brukar rengöra min telefon väldigt noggrant med ytdesinfektion efter varje gång jag varit utomhus med den.

Gör ni andra det också? Tänker ni överhuvudtaget på att bakterier från till exempel en handskakning lätt hamnar på mobilen och även andra saker såklart och därmed skulle kunna göra er sjuka?

Nej, inte på det sättet, men när jag rengör mina glasögon, så brukar jag också torka av mobilen, men inte för att jag rädd för bakterier, utan för att den blir smutsig och fläckig.
    Det blir kanske varannan dag ungefär.
  • sextiotalist

Kan väl tillägga att jag har precis haft min första rejäla förkylning på ett år och ingen magsjuka på flera år.
  • Anonym (tål)

Jag tål bakterier som kommer från en vanlig handskakning, från handtag på tunnelbanan, från andra människors närvaro i mitt liv. Jag blir nästan aldrig sjuk eftersom jag utsätter mig för en rimlig dos av vanliga bakterier och virus. Om jag nån gång får en lättare infektion så klarar jag oftast den alldeles fint.

Men min telefon blir lite flottig för att jag ofta använder handkräm och då brukar jag tvätta av den med nån desificering. Det gör jag kanske en gång varannan vecka eller mer sällan.

Jag tänker sällan eller aldrig på bakterier. Tänker på annat.
  • Anonym (Maria)

Jag brukar slicka av den ibland.

• Anonym (...)

Rengör den om jag ska byta skal, eller om jag ser att den är smutsig pga fingeravtryck eller smink som åkt av när man haft mobilen mot kinden och örat. Även om jag tagit i något äckligt och sen direkt efteråt tagit i mobilen även om det inte syns, mest för det psykiska, haha. Men det sker verkligen inte ofta.

• Fliselisan

Jag jobbar i vården och spritar den med ytdes varje dag innan jag går hem för att jobbakterierna ska stanna på jobbet.

Hemma när jag är ledig gör jag det inte.

• Anonym (Phone)
    Fliselisan skrev 2019-04-05 19:58:58 följande:

Jag jobbar i vården och spritar den med ytdes varje dag innan jag går hem för att jobbakterierna ska stanna på jobbet.

Hemma när jag är ledig gör jag det inte.

Spritar du bara på skärmen då eller runtom hela telefonen?
  • Fliselisan
    Anonym (Phone) skrev 2019-04-05 21:53:24 följande:

Spritar du bara på skärmen då eller runtom hela telefonen?

Spritar allt. Spritar även jobbnycklarna varje dag, måste ha med dom hem för att komma in på morgonen. Brukar i samma veva sprita jobbpennan så den är fräsch.
Svar på tråden Rengör du din mobil?