• D00nH

Kan inte glömma mitt ex

Det har snart blivit ett år sedan mitt ex bestämde sig att vilja skilja sig. Vi va ihop i 9 hela år och jag älskade henne och antar jag gör det fortfarande mer än allt. Dagen hon lämnade mig trots allt jag gjorde för att det inte skulle hända dog jag och det har nästan gått ett helt år men jag tänker på henne hela tiden. Det cirkulerar frågor i min hjärna om varför det och varför det där osv. Det värsta för mig är hur hon helt plötsligt efter 9 år av relation kunde avbryta kontakten med mig direkt dagen hon lämnade mig och inte ens försökt för en enda gång höra av sig till mig och fråga läget.

Jag bet inte hur länge detta kommer hålla på men en sak vet jag och det är att det är så himla jobbigt att jag hela tiden och varje dag tänker på henne.

Jag har tränat regelbundet sedan vår separation och sysselsätter mig själv hela tiden men nej hon släpper inte mina tankar. Vad gör man?

• Svar på tråden Kan inte glömma mitt ex
  • Anonym (mina)

Hej! Förstår dig. Jag var likadan när mitt ex gjorde slut. Tänkte på honom i hela tiden och jämförde honom med alla andra. Men en dag så träffar man någon annan och då känner man att det är rätt.  Var glad för allt annat omkring dig vänner, familj, hälsa mm. En dag kommer när du inser att du absolut inte vill ha tillbaka henne.

• Anonym (Samma lika!)

Det var 9 år sedan mitt ex lämnade mig. Han försvann också ur mitt liv från en dag till en annan och vi har inte hörts en enda gång sedan dess. Det är den absolut största sorgen jag upplevt. Jag har fortfarande inte kommit över honom, trots att jag idag är gift och har barn. Han var min stora kärlek, och så kär som jag var i honom har jag aldrig varit varken förr eller senare. När jag träffade mannen jag idag är gift med så blev jag aldrig riktigt kär, men han var (och är fortfarande) snäll, trygg och behandlade mig väl. Så jag fastnade för det, och kanske för att jag var rädd för att vara ensam. Vi lever ett bra liv idag men passionen och förälskelsen finns inte där på samma sätt som med mitt ex. Vad jag vill säga är att jag hoppas du hittar någon som du blir riktigt kär i, välj inte "första bästa" bara för att du vill komma över ditt ex, för det finns fler att bli kär i, älska och bilda ett liv tillsammans med.

• D00nH
    Anonym (mina) skrev 2019-04-06 03:18:32 följande:

Hej! Förstår dig. Jag var likadan när mitt ex gjorde slut. Tänkte på honom i hela tiden och jämförde honom med alla andra. Men en dag så träffar man någon annan och då känner man att det är rätt.  Var glad för allt annat omkring dig vänner, familj, hälsa mm. En dag kommer när du inser att du absolut inte vill ha tillbaka henne.

Ja du jag få höra som du säger hela tiden men känslan försvinner inte. Hon va verkligen min första och stora kärlek. Jag försöker verkligen och inte höra av mig, inte kolla eller tänka på gamla minnen men tänka på henne kan jag inte undvika. Det värsta är varje morgon jag vaknar och då flyger hon i min hjärna och tankar direkt.
  • D00nH
    Anonym (Samma lika!) skrev 2019-04-06 06:59:37 följande:

Det var 9 år sedan mitt ex lämnade mig. Han försvann också ur mitt liv från en dag till en annan och vi har inte hörts en enda gång sedan dess. Det är den absolut största sorgen jag upplevt. Jag har fortfarande inte kommit över honom, trots att jag idag är gift och har barn. Han var min stora kärlek, och så kär som jag var i honom har jag aldrig varit varken förr eller senare. När jag träffade mannen jag idag är gift med så blev jag aldrig riktigt kär, men han var (och är fortfarande) snäll, trygg och behandlade mig väl. Så jag fastnade för det, och kanske för att jag var rädd för att vara ensam. Vi lever ett bra liv idag men passionen och förälskelsen finns inte där på samma sätt som med mitt ex. Vad jag vill säga är att jag hoppas du hittar någon som du blir riktigt kär i, välj inte "första bästa" bara för att du vill komma över ditt ex, för det finns fler att bli kär i, älska och bilda ett liv tillsammans med.

9 år wow. Grejen är läst lite om att aa men börja med och dejta någon så kommer du glömma henne. Men jag tänker jag måste glömma henne helt och tappa varenda känsla innan jag kan gå vidare och träffa någon annan men kvar står det frågan: hur länge kommer det ta för mig och glömma henne helt.
  • Anonym (mina)
    D00nH skrev 2019-04-06 15:00:33 följande:
    Ja du jag få höra som du säger hela tiden men känslan försvinner inte. Hon va verkligen min första och stora kärlek. Jag försöker verkligen och inte höra av mig, inte kolla eller tänka på gamla minnen men tänka på henne kan jag inte undvika. Det värsta är varje morgon jag vaknar och då flyger hon i min hjärna och tankar direkt.
    Förstår dig precis. Var värst på morgonen när man vaknade och kom ihåg hur det var. Han var också min stora kärlek och den första som jag hade ett riktigt förhållande med. Du kommer tids nog träffa någon du kommer att älska lika mycket. Tiden hjälper och det kommer att kännas lättare och lättare. 
  • Anonym (Kärlek)

Att sluta älska någon kan ta tid.

Kan vara så att uppbrottet plötsligt hände och du blev chockad och att det blev lite av ett ?trauma? av det hela.

Kanske bra att gå och prata med någon, dela tankar och försöka komma på en lösning steg för steg.

Reagera lite på att du inte vill träffa någon fören du har slutat älska ditt ex, men vem vet det kanske är det du behöver, känslor för någon annan kan juh växa fram och juh mer det växer för den ?nya? desto mindre känner du kanske för ditt ex :)

Svar på tråden Kan inte glömma mitt ex