• Väntarinnan

Andra som ruvar just nu efter IVF?

Hej!

Vill starta en tråd för oss som just nu ruvar efter IVF. Här kan vi dela med oss om vad som händer just nu och hur vi mår. Tänker alla behöver pepp! Tycker själv det börjar kännas tufft att bara vänta utan att kunna göra något.

Jag undrar när ni andra gjort...

...äggplock? (ÄP)

...insättning? (ET eller FET)

...något i frysen?

...hur många dagar ni ruvat?

...hur många IVF försök redan?

Och hur är det för dig att göra det här? Hur gör du för att må så bra som möjligt trots all vänta och ovisshet?

Så här blir mina svar:

ÄP 25 mars i Falun. (5 ägg, 4 befruktades)

ET 28 mars.

Inget i frysen.

Ruvardag 9

1a IVF-försöket

Jag är nervös att mensen ska komma, blev mer orolig när jag förstod att inget av de andra befruktade klarar sig. Innan var jag lite kaxig tom! Är vårt första försök, jag är 37 så det är mina AMH-värden som spökar. Hade bara 0.2... så sitter på nålar. Försöker tillåta mig själv att vara orolig, har berättar för flera vänner också, känns skönt att de bryr sig.

• Svar på tråden Andra som ruvar just nu efter IVF?
  • Leniis

Apriilia77: Ruvardag 10 för oss! Nu börjar jag bli nervös och analyserar varje trosskydd efter rosafärgat lutinuskladd som om jag skulle doktorera i det????Hur är det för dig? Jag har haft molvärk av och till (timmar i sträck) sedan i förrigår med värk som växlar mellan mild till måttlig. Så var det inte förra gången så i mina ljusa stunder så tänker jag att det kanske lyckades denna gång??? Kommer du tjuvtesta i helgen?

• Apriilia77
    Leniis skrev 2019-04-13 09:44:06 följande:

Apriilia77: Ruvardag 10 för oss! Nu börjar jag bli nervös och analyserar varje trosskydd efter rosafärgat lutinuskladd som om jag skulle doktorera i det????Hur är det för dig? Jag har haft molvärk av och till (timmar i sträck) sedan i förrigår med värk som växlar mellan mild till måttlig. Så var det inte förra gången så i mina ljusa stunder så tänker jag att det kanske lyckades denna gång??? Kommer du tjuvtesta i helgen?

Ja fyyyy faaaan! Heeeela tiden, har pustat ut varje gång pinnen är ?ren?! Har också molvärk! Känns som att mensen kommer när som nu. Brösten har slutat ömma för mig. Jag har beräknad mens imorgon och officiell testdag på onsdag. Är inte det rätt tidigt förresten? Troooooor att jag tar det på onsdag. Både vill och vill inte veta....särskilt om det är negativt. Usch att man utsätter sig för detta....
  • Leniis

[quote=79563174][quote-nick]Leniis skrev 2019-04-13 09:45:35 följande:[/quote-nick]Apriilia77 Jag menar rd 9 förståss :)[/

Molvärk utan mens är ju bra!! Mina bröst ömmar inte heller längre.. Vet inte hur td bestäms, känns som att det är olika för många. Jag har på rd 19 (23/4) vilket känns som onödigt många dagar. BIM för mig är på tisdag så kommer nog tjuvtesta på måndag. Men jag håller tummarna för att våra påskägg har fäst!

• Apriilia77
    Leniis skrev 2019-04-13 13:51:34 följande:

[quote=79563174][quote-nick]Leniis skrev 2019-04-13 09:45:35 följande:[/quote-nick]Apriilia77 Jag menar rd 9 förståss :)[/

Molvärk utan mens är ju bra!! Mina bröst ömmar inte heller längre.. Vet inte hur td bestäms, känns som att det är olika för många. Jag har på rd 19 (23/4) vilket känns som onödigt många dagar. BIM för mig är på tisdag så kommer nog tjuvtesta på måndag. Men jag håller tummarna för att våra påskägg har fäst!

Hur går det för dig? Jag fick blödning igår kväll. Skit va? Det var brunt men ganska mycket upplevde jag det som. Sen inget idag på morgonen, men nu får jag på pappret. Inget rinnande än....men det kommer la under dagen!
  • Leniis
    Apriilia77 skrev 2019-04-14 11:30:06 följande:

Hur går det för dig? Jag fick blödning igår kväll. Skit va? Det var brunt men ganska mycket upplevde jag det som. Sen inget idag på morgonen, men nu får jag på pappret. Inget rinnande än....men det kommer la under dagen!

Nä vad tråkigt! Jag förstår hur det kan kännas hopplöst nu men det måste ju inte vara kört..Vänta till td och testa för säkerhets skull. Styrkekramar till dig<3

Min bim är inte förräns tisdag och vid denna tid förra ivf-försöket så började jag må skit med frossa, migrän och illamående. Men har inte känt av något sånt nu förutom att jag idag får hemska hugg på höger sida ut mot ljumsken. Knivskarpa hugg som isar en stund efteråt och gör att jag rycker till i hela kroppen??? Vette fan vad det betyder? Är det något som ni andra känner igen sig i, ni som har varit gravida förut?
  • SmulanochKexet

Hej hallå alla :)

Hur går det för er? Har ni testat eller ruvar ni fortfarande?

Idag fick jag hem brev om att inga ägg blev frysta, blev såklart lite nedstämd. Men det behövs bara ett litet guldägg!

Igårkväll när jag borstade tänderna så kom det med blod i tandkrämen, har aldrig hänt mig innan! Kan det vara ett graviditetstecken? Har även lite metall/järn smak i munnen, men det brukar jag ha innan mens med :(

Ruvardag 7 idag och testdag 29/4 en hel jävla evighet kvar!

Hoppas ni får en bra påsk :)

• Missvärmland
    SmulanochKexet skrev 2019-04-17 17:51:09 följande:

Idag fick jag hem brev om att inga ägg blev frysta, blev såklart lite nedstämd. Men det behövs bara ett litet guldägg!

Igårkväll när jag borstade tänderna så kom det med blod i tandkrämen, har aldrig hänt mig innan! Kan det vara ett graviditetstecken? Har även lite metall/järn smak i munnen, men det brukar jag ha innan mens med :(

Jag blödde också ur munnen när jag borstade tänderna igår, vad lustigt! Aldrig hört att det skulle vara ett tecken men vem vet.

Jag är på ruvardag 9 och testade positivt igår och idag. Väldigt tydliga plus och även digitalt som visade GRAVID 1-2.

Vågar inte vara glad fullt ut men ägglossningssprutan BORDE ha gått ur nu (14 dagar sedan jag tog den)

Ska testa varje dag fram till TD om 6 dagar och hoppas på starkare och starkare plus:)

Håller tummarna för att du får plus på din testdag:)
  • Väntarinnan
    SmulanochKexet skrev 2019-04-17 17:51:09 följande:

Hej Smulan&kexet!

Vet precis hur det brevet känns, fick ett likadant och tyckte det var så ledsamt. Men jag har också googlat ihjäl mig och såvitt jag förstår är lättblödande tandkött ett möjligt tecken! Håller tummarna för dig :)

För mig blev det tyvärr inget den här gången, var vårt första försök genom landstinget, så blir omstart så snart jag får. Träffar min hemortsläkare imorgon som jag älskar. Hon är snabbaste och smartaste människan i världen och ett litet hopp i kampen mot tiden :)
Svar på tråden Andra som ruvar just nu efter IVF?