• Gizzmo

Adoption från Sydafrika!

Är det någon här som har erfarenheter av adoption från Sydafrika?
    Vi tittar runt världen för att försöka hitta ett land som känns rätt att adoptera ifrån. Sydafrika dyker upp hela tiden i våra tankar, men eftersom det är relativt nytt med adoptioner därifrån så är vi lite sugen på att komma i kontakt med någon.
    Kram!

• Svar på tråden Adoption från Sydafrika!
  • Vinterstorm

Jag läste en artikel i GP, göteborgsposten, jag tror det var i tisdags, om ett par som adopterat två härliga barn därifrån!
    Det kanske kan vara intressant läsning för er?

Lycka till !

• Bibimbap

Jag har inte heller barn därifrån, men känner ett par som adopterade därifrån 2003. Allt fungerade väldigt bra, barnen var väldigt väl omhändertagna och på köpet fick dom kontakt med ett fantastiskt land - Det verkar vara ett väldigt bra adoptionsland tycker jag.
    Det kluriga är ju att dom kräver att man ska vara "aktivt kristen", vilket väl gör att en del faller ifrån.

Lycka till!

• brumle

Vi är precis igång med att adoptera från SA, och det där med att man ska vara aktivt kristen är inte ett absolut krav. Det räcker med att man har kristna värderingar, dvs nästan alla i vårt samhälle kan adoptera från SA om man tillhör kyrkan och har tänkt sig att döpa sitt barn.

Vi skall vilken dag som helst skicka våra papper till SA alltså, och vi är verkligen inga aktiva kristna. Vi är hur vanliga som helst, men har kristna värderingar i grunden och vill att vårt barn ska döpas. Det är alltså värderingarna som är det viktigaste, inte hur aktiv man är eller inte är, utan det att man har dom rätta värderingarna och kan lova att barnet får en kristen uppväxt.

Svar på tråden Adoption från Sydafrika!