Present till handledare?
Skulle ni ge present till handledare ni haft under en kort praktikperiod?
Skulle ni ge present till handledare ni haft under en kort praktikperiod?
Nej, har jag aldrig gjort eller själv fått. Det är ju bara en del av jobbet. Var någon extrasuperfantastisk och du känner att du måste, köpa några speciella chokladpraliner el.dyl., inget extravagant.
Nej i min värld är det praktikanten som ska ha presenten.
Nej, har jag aldrig gjort eller själv fått. Det är ju bara en del av jobbet. Var någon extrasuperfantastisk och du känner att du måste, köpa några speciella chokladpraliner el.dyl., inget extravagant.
Eller hur! De har jobbat gratis i flera veckor. Samtidigt kan man vända på det att man kan ge något för att visa tacksamhet till sin handledare och säga med en gåva att det har varit lärorikt och bra.
De flesta på mitt jobb (jag har elever i stort sett alltid) brukar de köpa något som hela arbetsplatsen får ta del av. En skål godis, hembakad kaka eller frukt är vanligast.
Jag tycker varken mer eller mindre om personen för gåvans skull. Gör man en bra insats som elev så erbjuder jag de jobb istället.
Om det inte varit givande finns det väl ännu mindre anledning? Skulle du ge dricks på restaurangen som serverat medioker mat eller till taxichauffören som körde vilse?
Baka något eller skriv ett opersonligt kort hehe.
Kanske det. Vad ger man då till en inte fullt så engagerad handledare? En trisslott från 2013? Ett presentkort till en butik 50 mil bort?
När jag var ut på en 10 veckors VFU nyligen så köpte jag en present till min handledare. Jag köpte en bok och la ned i en fin presentpåsen tillsammans med lösviktskaffe, gotländskt te, småskorpor och lite choklad. Jag funderade först att köpa fika till personalrummet men det var en stor skola med väldigt många lärare så hade blivit mycket fika, haha. Jag hade en kanon handledare, engagerad och jätte bra så jag kände att jag verkligen ville tacka för allt hon "gav" mig. Hade hon inte vart hon så vet jag inte riktigt om jag hade tackat på det viset utan då hade det kanske bara blivit ett "tack för den här tiden".