• Anonym (mens)

ingen mens vid sockerpiller

jag har precis börjat med ppiller för första gången, jag började ungefär en vecka efter att jag haft senaste mensen. Barnmorskan sa att jag skulle äta fyra sockerpiller när jag var nere på den delen av kartan och då skulle jag få min mens. nu har jag ätit de fyra pillerna men jag har inte haft mens, så nu till min fråga. Ska jag börja på en ny karta imorgon eller ska jag äta de tre resterande sockerpillrena och se om jag får någon mens, hur skulle ni gjort?

• Svar på tråden ingen mens vid sockerpiller
  • Anonym (Sandra)

Sa hon att du bara skulle äta några av pillren? Vad skulle du göra med resten? 
    På min karta har jag bara fyra piller, jag hinner aldrig få mensen på dessa fyra dagar. Får den i princip alltid på den femte dagen. Jag börjar bara med ny karta direkt jag ätit sockerpillren. 

När jag hade sju piller började jag också med ny karta direkt efter den sjunde dagen.

• Anonym (mens)
    Anonym (Sandra) skrev 2019-04-07 23:06:43 följande:

Sa hon att du bara skulle äta några av pillren? Vad skulle du göra med resten? 
    På min karta har jag bara fyra piller, jag hinner aldrig få mensen på dessa fyra dagar. Får den i princip alltid på den femte dagen. Jag börjar bara med ny karta direkt jag ätit sockerpillren. 

När jag hade sju piller började jag också med ny karta direkt efter den sjunde dagen.

De resterande pillrena skulle jag skippa, anledningen till att jag skaffade p-piller var för att sluta få mens, min är så pass besvärlig - så jag kommer att hoppa över sockerpillrena på de flesta kartorna och istället börja på en ny så att jag slipper mensen. 

fick mens idag och tanken var ju att börja på nästa karta men et får jag väl vänta med nu.
  • Anonym (123)
    Anonym (mens) skrev 2019-04-08 17:37:57 följande:

De resterande pillrena skulle jag skippa, anledningen till att jag skaffade p-piller var för att sluta få mens, min är så pass besvärlig - så jag kommer att hoppa över sockerpillrena på de flesta kartorna och istället börja på en ny så att jag slipper mensen. 

fick mens idag och tanken var ju att börja på nästa karta men et får jag väl vänta med nu.

Nä du ska nog börja på nästa karta även fast du fått din mens om du inte är rekommenderad att äta alla sockerpiller
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (mens) skrev 2019-04-08 17:37:57 följande:

Förstår inte varför du ska vänta? Gör du så varje månad kommer du ju inte bli av med mensen?
  • Anonym (Anonymm)

Ta sånt bara för man inte vill ha mens låter bara så fel. Även om jag förstår vissa tycker det är jobbigt. Men det är ju naturligt. Menar bara att de borde komma på nåt annat sätt att hjälpa folk än göra som kan inte vara bra och trycka i folk hormoner hur som helst.

• Anonym (mens)
    Anonym (Anonymm) skrev 2019-04-09 22:37:29 följande:

Ta sånt bara för man inte vill ha mens låter bara så fel. Även om jag förstår vissa tycker det är jobbigt. Men det är ju naturligt. Menar bara att de borde komma på nåt annat sätt att hjälpa folk än göra som kan inte vara bra och trycka i folk hormoner hur som helst.

är ju mitt egna val
  • Anonym (mens)
    Anonym (Sandra) skrev 2019-04-09 21:02:29 följande:
    Förstår inte varför du ska vänta? Gör du så varje månad kommer du ju inte bli av med mensen?
    eftersom mensen hade börjat tänkte jag att det kanske var bäst att blöda färdigt innan jag börjar på en ny karta och käkar de riktiga pillrena med hormon i sig,

det var enbart på den första kartan som jag skulle äta sockerpiller eftersom jag började med den mitt i cykeln, nu kommer jag inte äta fler sockerpiller på ett bra tag så då kommer jag ju inte få mens 
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (mens) skrev 2019-04-10 15:18:41 följande:

är ju mitt egna val

Jo vet bara vilka problem jag fått av det själv, antagligen pga det. Det är väl därför jag reagerar som jag gör.
Svar på tråden ingen mens vid sockerpiller