• Anonym (Mamma)

Han söker dagligen efter ditt ex? Normalt?

Min man sedan 7 år tillbaka söker dagligen efter ditt på socialamedier. Det började med bara Facebook, Instagram men nu har han även börjat söka på henne på Spotify och lägger till låtar på sin spellista som hon nyligen lagt till i sin spellista. Är detta normalt? Vi har två barn tillsammans, jag är gravid och ska föda när som helst. Vi har ett jätte bra fungerande sexliv och allt annat runt i kring.. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Han söker dagligen efter ditt ex? Normalt?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (U) skrev 2019-04-08 00:53:29 följande:

Har du frågat honom om detta beteende?

En gammal pojkvän till mig gjorde detsamma och när jag slutligen beslöt mig för att lämna så fick jag höra bara dagarna efter att han börjat träffa det exet igen. Jag konfronterade honom flera gånger men fick aldrig riktigt något klart svar. Nu hade jag istället faktiskt förbjudit honom från att kolla, vad ska han med hennes information att göra?

Han säger att han inte gör det.. så det känns ju verkligen som att han döljer något
  • Anonym (Mamma)

Ingen mer som har en input?

• Anonym (Mamma)
    Pope Joan II skrev 2019-04-08 09:29:01 följande:

Ja, det låter överdrivet tycker jag. Men söker du alltså dagligen på vad han dagligen har sökt på, eller hur vet du det här? 

Om han annars är en bra och hederlig människa så kan man ju lite välvilligt tänka sig att han har någon sorts nervositetskris inför att bli pappa och idealiserar och kanske också längtar tillbaka till en tid av mer ansvarslöshet och ungdom och hon i sådana fall möjligen symboliserar och representerar just det. Med tanke på ert långvariga förhållande så är det väl tveksamt att han skulle gå och tråna efter henne som i att han vill ha henne tillbaka. 

Du vet väl vilken sorts man du lever ihop med?

Han har använt hushållets laptop dagligen, jag brukar aldrig att använda den (inte rört den på månader) men igår gick min mobil i sönder på morgonen och behövde svara på några mail på datorn och då såg jag allt. Jag väntar vårt 3 gemensamma barn. Nej det vet jag ju tydligen inte? Jag trodde inte att min man var besatt utav sitt ex! Jag skulle då aldrig googla eller söka eller följa någon utav mina ex.
  • Anonym (Mamma)

Jag har frågat honom då han gjort detta tidigare och jag frågade honom nu. Han säger att han inte gjort det alls osv. Vilket betyder att han ljuger..

• Anonym (Mamma)
    KurtKoben skrev 2019-04-08 15:29:42 följande:

Det känns ju helt klart lite oroande med att han söker runt dagligen på diverse olika medier. Det är också en frågan om hon är i ett förhållande eller inte. Om hon inte är i ett förhållande och han söker dagligen, så är det definitivt en anledning att vara oroad. I annat fall kan det också vara att han vill försäkra sig i att hon inte har det bättre än vad ni har, en typ av skadeglädje. I vilket fall så är det bättre att han låter bli, men sociala medier i sig har väl gjort princip alla till stalkare av någon mer eller mindre nuförtiden. 

Exet är i ett nytt förhållande sen 8 år tillbaka gift och fick precis sitt första barn med sin man. De har köpt hus ute på landet för 10 miljoner och har det betydligt mycket godare ställt än vad vi har det då hennes man är ortens enda mäklare och dessutom ärvt en stor summa pengar sedan hans föräldrar gick bort.
  • Anonym (Mamma)
    KurtKoben skrev 2019-04-08 16:32:50 följande:

Då är det lugnt och säkert bara ren avundsjuka, men sådant är ju inte heller direkt hälsosamt och han kan bli bitter av det med.

Tack ! Jag kanske bara är hormonellt orationell just nu.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Sara) skrev 2019-04-08 22:57:47 följande:

Hänger inte med. ? Min man sedan 7 år tillbaka söker dagligen efter ditt ? På sociala medier?. Vad betyder det? Du har missat ett ord. Är det hans eller ditt ex? Fattar inte.

Jag menar ju såklart hans ex, skrev inlägget när jag var upprörd.
Svar på tråden Han söker dagligen efter ditt ex? Normalt?