• Maya 889

BIM maj

Hejsan!

Jag och min sambo, 27 och 29, har haft oskyddat sex i ett års tid och bara kört ?händer det så händer det? taktiken, utan större framgång förutom et missfall i december. Detta blir vårat första riktigta försöka då vi kört med ägglossningstester och verkligen försökt bli gravida!

Hade positivt test den 15/4 och bör ha Bim 1/5 :)

Bifogar min stegring på stickorna utifall någon vill se.

Vi hade sex den 12/4 och 15/4 så hoppas vi har okej chanser. Hade en VÄLDIGT tydlig ägglossning 14-15/4 :)

Dock visar mina tester positivt även idag, men det är den första positiva dagen som är bästa att mysa på om jag förstått det rätt?

Nu håller vi tummarna!

• Maya 889
    lonelygirl92 skrev 2019-04-16 22:49:38 följande:

Någon av er som äter något kosttillskott för att öka chanserna?

Endast folsyra för tillfället. Har dock funderat att utöka med lite andra tillskott.
  • Maya 889
    luthia skrev 2019-04-22 09:14:02 följande:

Vet inte om jag inbillar mig. Har haft ömma bröstvårtor sen äl-stickan visade positivt (15/4), reagerar starkt på lukter däribland mitt eget kiss (har inte urinvägsinfektion), igår morse när jag reste mig ur sängen snurrade världen ordentligt (brukar ha lågt blodtryck men det vet jag hur det känns), något uppsvullen mage och lite gasig (tmi kanske haha). Tänker ju göra mitt tidiga gravtest 26/4, men funderar på om allt det här kanske bara är sammanträffanden eller om det kanske är gravidsymtom..

Hade ägglossning exakt samma dag som dig och även BIM på samma dag!

Ända sen äg dagen så har det ryckts i min livmoder och jag har haft som lätt mensvärk varje dag. Känner mig uppblåst och kissnödig också.

Aldrig känt ?symptom? såhär tidigt innan så hoppas innerligt att det är en liten bebis som växer där inne som orsakar allt!

Jag kommer testa den 28/4 :)
  • Maya 889
    88Sandy skrev 2019-04-23 14:03:44 följande:

Bim slutet på april/början på maj så stoppar in mig på 1/5:) Första försöket.

äl +9 och inga direkta symtom ännu, möjligtvis lite mer magkatarr än vanligt. Men inte heller några tecken på pms/mens som jag brukar få ganska långt i förväg.

Ni med bim i början av maj, har ni fått några symtom ännu?:)

BIM-lista

1/5 elenoresara, luthia, Maya 889, 88Sandy

2/5 Trettitvå, Zyprexa, Grossess

3/5 sommartjejen888, Emphz, skrollan94

4/5 smlan, luktärtan, höstmamma, nervösanonym

5/5 ok1020, Evi82, Irene122, Mela88, legenden123, t123

7/5 jejja93

8/5 Emmissss, Lyra78

9/5 Babycakes79, Cheneyney, pepsi20

11/5 Espresso, Gummsan83, Jsv17

12/5 Pahm

13/5 Lunne, Lonelygirl92

14/5 fjompp91

16/5 Tessi1

18/5 Sirest01

19/5 babytjejen

21/5 CH90, Enniie

24/5 brallison

27/5 Nicciz

Jag har också bim 1/5 :) Tycker mig att sedan två dagar tillbaka har det växt fram en kostig känsla i ?tjejmagen?. Det stramar och ömmer emellanåt och känner även av värk i ländryggen.

Har en abort och ett tidigt missfall i bagaget och bägge gångerna så har brösten börjat ömma ungefär en vecka innan BIM, så går just nu och klämmer och känner efter ALLDELES för mycket haha!
  • Maya 889
    88Sandy skrev 2019-04-23 14:58:56 följande:

Vad roligt Maya889 :) Vill också ha lite symtom???? jag känner efter så jag är rackt förvånad att jag inte ens är skengravid åtm:p

Känner igen detdär med att gå och känna på brösten ????

Det är ju dock fortfarande väldigt tidigt, så symptomen kan absolut fortfarande komma :)

När planerar du på att testa dig?
  • Maya 889
    Youwontremember skrev 2019-04-23 15:55:41 följande:

Oj vet inte varför det postades tre gånger ber om ursäkt för det, tiden har nu gått ut och teststrecket är aningen starkare än kontrollstrecket jag borde kunde räkna detta som positivt va?

Om det är starkare än kontrollstrecket så är det absolut positivt! Dom säger ju att man ska läsa av dom efter 10-15 min så det är bara att mysa på! :) min kom också tidigare än beräknat denna månad, måste vara alla vår känslor :P hoppas man är extra fertil också!
  • Maya 889
    luthia skrev 2019-04-24 14:39:24 följande:

Antingen är jag skengravid eller så är det på riktigt. Den där vita mjölkflytningen hade jag inatt igen, kände ?aktivitet? i tjejmagen, glömde dessutom tillägga att jag är JÄTTEkänslig för dofter. Känner dofter precis överallt som jag annars inte reagerar på. Vill inte hoppas på för mycket men.

Kan ju lika gärna vara skengravid...

Det låter ju otroligt lovande! Inte länge kvar tills du kan testa :) Hur länge har ni försökt?

Mina symptom känns idag som tidigare, lite aktivitet i tjejmagen men i övrigt nada.. Hoppas så mycket på denna gång att jag till och med bad imorse.. desperata tider.

Har haft oskyddat sex och halvförsökt se 14 månader tillbaka, men egentligen så är det nog ungefär 3 riktiga försök. Men från och med mars bestämde vi att vi skulle försöka helhjärtat!

Nu vill jag att tiden går liiiite snabbare så man kan få testa!
  • Maya 889

Tycker mina ägglossningstester börjar bli starkare och starkare. Bim 1/5.

Har relativt högt utslag på dom genom hela cykeln men i och med att dom ökar i styrka och plus lite symptom så blir man ju otroligt hoppfull! <3

Någon som kört med ägglossningstester ända fram till bim? Brukar dom hålla sig i samma styrka från ägg till bim?

Första testet är ifrån i förrgår och det sista från idag

• Maya 889
    t123 skrev 2019-04-27 20:23:30 följande:

Jag provade äl-tester fram till mensen en gång (då vi inte försökta bli gravida ens), och det stegrade för mig men blev aldrig helt positivt. Jag har även testat med äl-test när jag var gravid och då blev det hur starkt som helst, det var vid BIM eller någon dag över. Men tog aldrig tester innan det så vet förstås inte hur stegringen såg ut! Håller i alla fall tummarna för dig :)

Spännande! Tack för ditt svar! Läste precis också att det kan stegra innan mensen också :/ Hoppas ju givetvis på att det är en liten bebis som hållit sig kvar. Så länge inte tant röd dyker upp så lever hoppet :)
  • Maya 889
    Susanned skrev 2019-04-28 07:23:05 följande:

Ni som har BIM i veckan, har ni (vad ni upplever som) potentiella symtom? Jag var skengravid i början av året och blev så förvirrad när testet var negativt så jag har inte riktigt våga leta några symtom. Några dagar efter ÄL hade jag liiiiiite molvärk och även att det högg/stack till ett par gånger på höger sida av magen men det är allt. Inga andra tänkbara symtom, bortsett från frånvaron av ömma bröst som jag brukar ha innan mens.

Jag har ganska tunga och ömma bröst, vilket jag inte brukar ha annars.

I övrigt tycker jag att jag kissar mycket oftare och att min sambos fötter luktar som döden hahah.

Men känner mig också väldigt säker på att jag inte är gravid.. Har bara en stark känsla av att det är tomt där inne :/
  • Maya 889
    t123 skrev 2019-04-28 10:54:38 följande:

Det tycker jag verkligen du ska ha! Blir det positivt sedan pga graviditet så måste det ju också börja stegra nån gång tänker jag! När är bim? :)

Ja men visst är det så! :) Har bim 1/5, tänkte testa mig imorgon bitti. Tycker mig ana symptom men är så himla rädd för att det bara inbillning så låtsas inte om dom :P

När har du bim? Några symptom än?
  • Maya 889

Jag har kissat så otroligt mycket dom senaste dagarna! Sist jag va gravid (MF) så va det exakt samma sak. Fler som går runt och är konstant kissnödiga?

Imorgon bitti ska jag testa. Är dock väldigt inställd på en blankt test och att jag säkert har urinvägsinfektion...

• Maya 889

Negativt test imorse och nu känns allt bara så jävla piss. Ursäkta svordomar men denna karusell är så otroligt utmattande. Att kastas mellan hopp och förtvivlan månad efter månad, det tär så oerhört på än :(

Inväntar mensen och sen gör mig redo för nästa månad.. Hoppas vår bebis kommer till oss snart <3

• Maya 889

Tack snälla ni för era stöttande ord! Ni har helt rätt att det är inte över förens mensen kommer. Är dock så trött på att bli besviken så lika bra att ställa in sig på det tråkiga :( Heja oss alla, det kommer vara värt allt kämpande när vi får våra små knyten <3

Svar på tråden BIM maj