Inlägg från: Lillapionen |Visa alla inlägg
  • Lillapionen

BIM maj

Hej,
    Fick min mens idag och känner mig så oerhört nedstämd, men hoppar in i denna tråd då det känns bra att veta att vi är fler som kämpar och hoppas.
    Försöker även se det positivt att det med största sannolikhet mer blir en 2020 bäbis och möjlighet till att föddas tidigt på året (min tappra försök till att vara positiv i det hela)
    Ny BIM är 25/5.

• Lillapionen
    CH90 skrev 2019-05-08 17:21:17 följande:

Kan ju fortfarande vara en liten omställning för kroppen bara. Men kolla med vårdcentralen om du kan få provera, det kanske hjälper för dig :) Japp så lång va den cykeln. Nu har den kommit igång igen (av sig själv) och vi är på vår 17e månad av försök nu, men kanske inte kan räkna med vissa månader. . Men iaf så länge sen vi började. Jag kollade med ÄL-test, mest för att hålla koll, inte för att stressa :) 

• Lillapionen

[quote=79614079][quote-nick]Lillapionen skrev 2019-05-08 22:08:35 följande:[/quote-nick][/quote]

Hur håller du modet uppe trots 17 försök, gud så starkt! Jag är rätt depp efter 5 försök och hoppet försvinner emellanåt redan nu....

• Lillapionen
    Emmissss skrev 2019-05-08 22:18:56 följande:

Hoppade över till juni gruppen idag för jag trodde jag fått min mens, fick ljusrosa flytningar som jag brukar ha i början av mens. Blev så ledsen. Sen tyckte jag inte den kommit igång så mycket så ikväll när jag borsta tänderna öppnade jag mitt dyraste test. Gravid 8e försöket!!!!!!

Åhhh grattis, gud så underbart!!
  • Lillapionen
    lonelygirl92 skrev 2019-05-10 17:48:43 följande:

Ja. Det är perioden mellan mens och ägglossning som varierar från kvinna till kvinna och, perioden mellan ägglossning och mens är i regel alltid 14 dagar. Det tar ju ett visst antal dagar för ägget att vandra i äggledaren och plantera sig i livmodern och börja producera HCG. Hur snabbt det går kan man omöjligt veta, Jag har då aldrig hört om någon som plussat 1 vecka efter ÄL. 10-14 dagar efter ÄL är det vanliga.

Skulle inte säga att det är en ?regel?, det är fel att säga anser jag. Även dessa dagar är väldigt olika från kvinna till kvinna, precis som cykler. Ett ägg kan sätta sig efter 4 dagar för en del, men inte säkert att det ger utslag för det.
Svar på tråden BIM maj