• Halindzor

BIM maj

Hej! Grattis till er som har plussat. Vore en dröm..

Jag brukar aldrig skriva här, men behöver några och rensa tankarna med.

Jag har bim 16 maj, och hade äl runt 2-4 maj (var hyfsad aktiv med sex) då hade jag även lite ägglossning smärtor.

Men iförrgår, igår så har jag haft såna smärtor äggstockarna, livmodern ner till underlivet lite stickningar som går ut till ländryggen. Gjorde sjukt ont, men jag hoppas att det är av en positiv anledning isåfall!

Det fortsätter idag med lite molande värk, lite mensvärk

Ungefär 1 vecka kvar till mensen, men någon mer som har haft som mig? Man blir ju ändå orolig om det kan vara en cysta eller något, om jag skulle få min mens alltså. Men då är de väl bara o kolla upp det, dock har jag alltid regelbunden mens

:)

• Halindzor
    Theresia92 skrev 2019-05-10 08:23:51 följande:

Känner igen mig väldigt mycket i det du skriver. Jag skulle enligt NC ha BIM 17/5 och enligt appen skulle jag ha haft ÄL i söndags 5/5, vilket stämde överens med det positiva ÄL-testet som fick i lördags 4/5, på söndagen var det negativt igen. Fick exakt samma symtom som du i tisdags-onsdags. Nu på morgonen när jag mätte temperaturen igen så ändrade NC min ÄL-dag till i tisdags 7/5 så nu misstänker jag att det var den jag kände av istället :( men jag förstår inte hur ÄL-testet kunde vara positivt i lördags. Hoppas att dina symtom tyder på graviditet iaf :) du får ta ett gravtest nästa vecka och uppdatera oss!

Det var tråkigt ;/ det är otroligt hur kroppen fungerar och hur man kämpar för att förstå den.. helst i såna här lägen. Hoppas det funkar för dig ändå trots det, man får ju alltid förhoppningar!

Tack, jag hoppas också på det.. men som sagt man kan aldrig veta :// jag har tagit ÄL tester nu när jag haft dessa besvär men endast negativ

Absolut, nästa vecka är upp till bevis :') i hope
  • Halindzor

Hej allihopa, hoppas ni har en bra kväll.

Nu ikväll när jag kom hem hade jag vita klumpar, blött i trosan som flytningar.

Har flytningar endast innan ÄL och vid ÄL, nu är det 5 dagar kvar till bim.

Har aldrig varit med om personligen att jag fått såna klumpar vita?? Någon som vet att det kan vara ett positiv tecken?

Vill ej ta test än, och man vill ej ha förväntningar.. men något känns speciellt denna gången, molande värk i flera dagar, halsbränna varje dag, och nu detta

Menmen... ni vet ju hur kroppen funkar :')

• Halindzor

Typ mjölkvita flytningar med smååå klumpar som små korn

Hahah asså mina beskrivningar

• Halindzor

Nej, jag tänkte göra det nu till morgonen sedan :) men är rädd för bli besviken dock, om det nu skulle vara för tidigt för test såklart :))

• Halindzor

Grattis!!!

Jag testade imorse, 3 dagar till bim tydligen. Räknade fel igår

Jag väntade 4-5 min och därefter kom ett svagt rosa tjockt streck som bara varade knappt i 1 min och sedan var testet helt blankt!! Men var det spök bara?

Jag får testa dessa dagar framåt såklart

• Halindzor
    Saga92 skrev 2019-05-12 14:07:26 följande:

Blir så förväntansfull när jag ser alla som plussat. Stort grattis till er. Jag och sambon skall göra ett första försök nu under veckan som kommer. Jag borde ha ägglossning på fredag om jag räknat rätt. Vi har ett problem dock, vi har en gäst som skall bo här hela veckan och på det har vi ett barn på 14 månader som tar mycket av vår tid. Vet inte hur vi skall få till det om jag ska vara ärlig ???? Vill ju inte att gästen skall undra vad vi sysslar med. Samtidigt är jag inte villig att helt ge upp just denna omgång.

Kan ni inte försöka få till det typ när det är läggdags på något sätt?? Inte lättaste, men gästen går ju o lägger sig givetvis och ni nattar ert barn som förhoppningsvis somnar förr eller senare.. så ni får ta chansen mot kväll/natten :'))

Btw, någon som kunde svara på min fråga? Angående graviditetestet, först blankt sedan vid 4-5 min ett svagt tjockt rosa streck som ni ser och därefter 1 min knappt blev helt blankt igen?

Jag är ett ????? Men får testa till morgondagen
  • Halindzor
    zebrans skrev 2019-05-12 16:44:55 följande:

Du doppade bara stickan fram till max-strecket? Ser ut att ha kommit in för mycket urin i stickan, kan vara därför den blivit rätt blurrig. Men ser ju absolut något på din bild! Tycker du ska testa igen imorgonbitti :) 

Jag gör precis vid max strecket, under. Är väldigt noga så det blir rätt :D men såklart, det var ju imorse kanske var lite borta i huvudet :')
  • Halindzor

Hej!! Min mens var beräknad idag, men inte alls kommit och finns inga tecken på det heller som jag brukar få. Ljusbryna flytningar först osv men nepp

Jag har tagit gravtest men bara negativt

Har alltid regelbunden menscykel på 30 dagar.

Jag är ett frågetecken, men vem vet det kanske kommer under dagen eller imorgon

Svar på tråden BIM maj