• Sobioor

BIM maj

Hej jag är gärna med <3 BIM 22/5 & jag testade positivt för ÄL den 6/5 (två dgar tidigare än den brukar komma). Vi fick tidigt mf förra månaden så hoppas på tur nu att det går vägen.

*Hur ser era flytningar ut efter ÄL? Annorlunda denna månad jämfört med annars?

*Ni som har plussat redan, hur har era flytningar och känningar varit innan ni testade positivt?

*Ni som har koll på tappen, hur kändes den efter ÄL och innan plus?

• Sobioor
    jhk1988 skrev 2019-05-12 18:36:54 följande:

Heeej! Nytillkommen här i gruppen. Vi försöker väl inte så där superaktivt men blir det så blir det. Det skulle bli barn nummer fyra i sådana fall. Har tre pojkar sedan innan, de är 8 och 6 år samt en liten på snart 10 månader.

Har lite dålig koll på när BIM är, då min menscykel är något oregelbunden ännu. Men jag känner av min ÄL och äl-känningar hade jag 1-2 maj. Sedan dess har jag haft molvärk typ dagligen. Lokaliserad på vänster sida. Idag gick värken äntligen över. Tog det här testet igår. I verkligheten kunde jag se plusset tydligt. Men svårare att fånga på bild.

Åh jag tycker mig se ett svaaagt plus :D va kul! När ska du testa nästa gång?
  • Sobioor
    BabyEA skrev 2019-05-12 19:19:00 följande:

Trodde jag missar ägglossningen men så tyckte jag att jag får ju använda upp stickorna. Och visst fan hade jag ägglossningen. Sexytime tonight ;)

Men härligt!! Kör hårt haha ;) 
  • Sobioor
    BabyEA skrev 2019-05-12 21:33:19 följande:

Jag hade Mens 21-26 april. Är de inte konstigt att ÄL är idag då? Liksom lite sent på de? :p slutade med p-pillerna den 20april.

Alltså ibland så har man ju ÄL både tidigare ochsenare än "normalt" eller hur jag ska uttrycka det :P . Min senaste mens va 22-27 april och borde enligt min app FLO haft ÄL först den 8/5 men jag fick utslag redan den 6/5. Har du testat varje dag eller sedan CD 11? Har den varit regelbunden annars? Hoppas det tar sig för er denna gång ^^,
  • Sobioor
    jhk1988 skrev 2019-05-12 21:27:01 följande:
    Meeeen vad glad jag blir att du ser ett svagt plus! Jag beställde tester från Apohem i fredags och det har inte skickats än, så antar att de kommer komma tidigast på tisdag. Jag kommer testa så fort de kommer med posten :D 
    Men wow va spännande, du måste ju hålla oss uppdaterade :D . Jag hade aldrig kunnat vänta utan hade åkt till apoteket direkt haha! Räknar dagarna tills jag kan testa, men det är en bit kvar för min del & känner i princip ingenting så jag antar att det inte blir nåt denna månad :/
  • Sobioor
    BabyEA skrev 2019-05-13 07:42:46 följande:
    Ja min sa också att jag skulle ha ÄL 8/5. Jag började med ÄL-test den 6/5 för den brukar vara väldigt regelbunden. Sedan missfall i okt-17 så har mensen varit lite rubbad, dock ätit p-piller sedan dess och slutade med dessa den 20april-19. Så det kan ju kanske vara därför? Jättedum fråga, men är det en riktig ÄL även fast jag precis slutat med p-piller? :P
    Ja alltså jag har svårt att tro att det skulle va en "falsk" äl om du fått utslag :D dock så är säkert din cykel förändrar iom att du precis slutat med p-piller ^^, spännande det här!!
  • Sobioor
    zebrans skrev 2019-05-13 06:55:05 följande:

Dagens graf :-O

Jag är inte så jätte insatt i detta med att tempa, men jag antar att det verkar lovande för ev graviditet? Vill du förklara för en som inte har använt sig utav den där metoden hur det fungerar? xD

kan jag tex tempa mig och se om jag har högre än normalt nu och det om de visar förhöjt kan bero på att jag är gravid?
  • Sobioor
    zebrans skrev 2019-05-13 12:23:49 följande:
    Vid ägglossning stiger temperaturen över mittlinjen och håller sig där fram till mens, då den sjunker igen. Om den fortsätter att hålla sig uppe så brukar det bero på graviditet :)
    Okej tack för svar ^^ alltid kul att lära sig något nytt!
  • Sobioor
    jhk1988 skrev 2019-05-13 10:22:52 följande:

Superspännande! Jag bor så långt ifrån ett apotek och jag är för snål för att handla på fysiska apotek, så för mig är det inte så jobbigt :P När har du BIM? Hur länge har ni försökt? Att inte känna någonting är minst lika vanligt som att känna ;) Så det behöver absolut inte vara negativt för att du inte känner någonting. Jag håller tummarna för dig!

Haha okej :) jag har BIM 22/5 så är bara på ÄL+7 idag. Kände på tappen & den är hård, stängd & hög. Hade creamy flytningar Ä+4 & +5 nu har de övergått till vattninga, känns nästan som om de blir fuktigt i trosan hela tiden även om de inte direkt rinner ut eller hur jag ska förklara xD.

Detta är aktivt försök nr 4 men har inte skyddat mig sedan dottern föddes i september före året.

Ja jag vet ju det igentligen men man inbillar ju sig lite att symptom är ett gott tecken haha. Att chansen skulle va större på nåt vis.

Hur är det för dig då, har du barn sedan tidigare? Vilket försök är ni på?
  • Sobioor
    pixpoxy skrev 2019-05-13 14:34:16 följande:

Bim idag så 8/5 inte stämde. Ingen mens, lite smått mensvärk men inget överliggande. Alla test negativa. Får väl se om det är mina hormoner som är kassa eller om mensen kommer när som.

Åh gud va spännande!!? Här går tiden alldeles för långsamt :/ förhoppningsvis så är du bara en låghormonare <3 håller tummarna att tant röd inte dyker upp!
Svar på tråden BIM maj