• jhk1988

BIM maj

Heeej! Nytillkommen här i gruppen. Vi försöker väl inte så där superaktivt men blir det så blir det. Det skulle bli barn nummer fyra i sådana fall. Har tre pojkar sedan innan, de är 8 och 6 år samt en liten på snart 10 månader.

Har lite dålig koll på när BIM är, då min menscykel är något oregelbunden ännu. Men jag känner av min ÄL och äl-känningar hade jag 1-2 maj. Sedan dess har jag haft molvärk typ dagligen. Lokaliserad på vänster sida. Idag gick värken äntligen över. Tog det här testet igår. I verkligheten kunde jag se plusset tydligt. Men svårare att fånga på bild.

• jhk1988
    Sobioor skrev 2019-05-12 20:36:40 följande:
    Åh jag tycker mig se ett svaaagt plus :D va kul! När ska du testa nästa gång?
    Meeeen vad glad jag blir att du ser ett svagt plus! Jag beställde tester från Apohem i fredags och det har inte skickats än, så antar att de kommer komma tidigast på tisdag. Jag kommer testa så fort de kommer med posten :D 
  • jhk1988
    Sobioor skrev 2019-05-13 06:22:35 följande:

Men wow va spännande, du måste ju hålla oss uppdaterade :D . Jag hade aldrig kunnat vänta utan hade åkt till apoteket direkt haha! Räknar dagarna tills jag kan testa, men det är en bit kvar för min del & känner i princip ingenting så jag antar att det inte blir nåt denna månad :/

Superspännande! Jag bor så långt ifrån ett apotek och jag är för snål för att handla på fysiska apotek, så för mig är det inte så jobbigt :P När har du BIM? Hur länge har ni försökt? Att inte känna någonting är minst lika vanligt som att känna ;) Så det behöver absolut inte vara negativt för att du inte känner någonting. Jag håller tummarna för dig!
  • jhk1988
    Sobioor skrev 2019-05-13 14:49:07 följande:
    Haha okej :) jag har BIM 22/5 så är bara på ÄL+7 idag. Kände på tappen & den är hård, stängd & hög. Hade creamy flytningar Ä+4 & +5 nu har de övergått till vattninga, känns nästan som om de blir fuktigt i trosan hela tiden även om de inte direkt rinner ut eller hur jag ska förklara xD.

Detta är aktivt försök nr 4 men har inte skyddat mig sedan dottern föddes i september före året.

Ja jag vet ju det igentligen men man inbillar ju sig lite att symptom är ett gott tecken haha. Att chansen skulle va större på nåt vis.

Hur är det för dig då, har du barn sedan tidigare? Vilket försök är ni på?
    Spännande! Då kan du snart börja testa om du är en liten testoman som en annan är :P Men vattniga flytningar är ju ett bra tecken =) Är extremt dålig på hur tappen ska kännas... Kul med syskonförsök! Hoppas att ni lyckats denna månad! <3 

Jo, man gör ju lätt det men det är som sagt inte ett måste att ha massa tecken på graviditet =) 

Jag har tre barn sedan tidigare, så detta blir i sådana fall fjärde och sista barnet. Vi försöker inte aktivt utan blir det så blir det. Har varit oskyddad sedan sonen föddes i juli förra året. 
  • jhk1988
    Sobioor skrev 2019-05-13 17:48:49 följande:

Ok väldigt lika ändå, detta blir mitt fjärde barn (när det väl tar sig). Gissar att du är född samma år som mig också ;) (-88). Mina är födda 2010, 2017 & 2018 en pojke och två flickor =)

Ja jag är testoman deluxe haha, önskar jag hade råd att testa varje dag höhö. När kan/tänker du börja testa?

Kuuuul att vi båda har lika många barn OCH är lika gamla!! Jajemen, bästa årgången vettu! ;) Ta inte illa upp alla ni som inte är födda 1988, kärlek! <3 Mina är födda 2010, 2012 och 2018. Triss i killar!

Jag har redan börjat testa mig, oooops! Fast nu har jag inga tester kvar här hemma så väntar på leverans från Apohem. Beställde i fredags men ännu har jag inte fått något mail om att det blivit levererat...

Översta har jag mörkat ner lite. Den andra bilden är ?normal?.
  • jhk1988
    Sobioor skrev 2019-05-13 18:38:21 följande:

Men kvinna, är detta taget nu? Jag tycker ju att de ser tok-positivt ut :D !!!!?

Ja verkligen superkul & såklart bästa året ;)

Det där tog jag i lördags och sedan dess har jag haft slut på tester. Men fler är på väg hem ;) Borde ha dem senast på onsdag, de skickades ikväll från Apohem. Så så fort posten kommer antingen imorgon eller på onsdag kommer jag att ta ett test.

När ska du testa dig?
  • jhk1988
    Sobioor skrev 2019-05-13 20:52:43 följande:

Enda symptom jag har för tillfället är öm livmodertapp och lite finnar i pannan (som jag aldrig brukar ha men de kan ha andra anledningar, tex stress kanske? Vattniga flytningar så de lixom blir lite fuktigt i trosan (ursäkta mycket info) men inte så de direkt rinner *s*.

Jag är nyfiken på:

*Vilka symptom har ni?

*Vet ni på vilken dag efter ÄL ni är nu i skrivande stund?

*Ni som har plussat vilken ÄL+ dag har ni testat på?

*Ni som inte har testat än, vilken dag tänker ni börja testa?

Många frågor hihi men BIM säger inte så mycket då vi tjejer har rätt olika cykler så vilken dag man har plussat (tex BIM-4) säger inte så mkt igentligen :P

Kram <3 

Jag har ömma bröst och molvärk, annars har jag inte så många fler symtom. Jag är på ÄL+12, tror jag... Känner av ÄL men helt säker kan jag ju inte vara eftersom att jag inte har testat med ÄL-test. Jag är idag på dag 22 i cykeln. Min mens har varit oregelbunden sedan förlossningen i juli förra året, den har varierat mellan 26-36 dagar... Så kan inte vara helt säker på BIM. Men jag plussade digitalt på ÄL+14 med mitt senaste barn...
  • jhk1988
    Sobioor skrev 2019-05-14 06:01:28 följande:

Jag tänker testa mig på ÄL+11 som tidigast och det borde va på fredag ^^,Jag är på dag 23 i min cykel idag, hur lång är din? Min har också varit väldigt oregelbunden sen senaste barnet i september i fjol. Och sen med vårat MF förra månaden så vet jag inte om jag vågar lita på BIM denna månad. ÄL+8 idag iaf om jag kan lita på clearblues digitala äl test..

Låt tiden tills på fredag gå fort då med andra ord! :)

Min cykel har varierat mellan 26-36 dagar sedan mensen kom tillbaka i november förra året efter förlossningen. Så jag har ingen aning om hur lång min menscykel är nu... Innan sonen kom till världen förra året, så hade jag en cykel på 30-32 dagar. Men jag kan inte ha så lång cykel denna gång med tanke på att jag typ testat svaaaaagt positivt redan i lördags och då var jag på cd 20...

Så spännande! Håller tummarna så hårt att du är gravid! <3
  • jhk1988

Hej igen, tror att det inte blir något denna månad ändå. tog test igår efter att inte ha testat mig sedan i lördags. Det var inte alls lika tydligt plus igår :( Meeen mensen är fortfarande inte här och jag är grymt osäker på när BIM är då min mens varit ganska oregelbunden sedan jag fick tillbaka den efter förlossningen i juli 2018. Fast någonting säger mig att mensen kommer komma. Min BIM kan vara allt mellan imorgon till den 30/5... Jag hade äl-känningar runt den 1-2/5. Så tycker att det borde visa sig nu? :/ Jag ska testa mig igen imorgon om mensen inte kommit.

• jhk1988
    fannylinnea skrev 2019-05-16 18:22:17 följande:

Hej! Jag var lite osäker om jag skulle hoppa in här eller inte. Det har blivit så ledsamt att hoppa vidare från tråd till tråd. Men nu är jag här. Det blir väl vårat 14e försök. Ärligt talat börjar jag att tappa räkningen. 

Lite kort om min/våran situation:

Desperata efter så många misslyckade försök. Har tagit blodprov hos en privat gynekolog som inte hittar några fel alls. Har egen ägglossning, regelbunden mens, alla blodprover hade fina resultat. Hon hittade ingenting. Nu har vi precis börjat utredning via landstinget. Jag har tagit blodprover hos dom, min sambo ska lämna spermaprov nästa vecka. Han ska också ta blodprover.

Jag börjar tappa glädjen helt. Det känns som en kniv i bröstet så fort personer i min närhet talar om att de är gravida. Och helvete, alla blir gravida. Med barn ett, barn två och barn tre. Men inte vi. 

Vi är 27 år och är hälsosamma. Ingen övervikt. Ingen alkohol. Tränar. Min sambo äter rosenrot och zink. Jag äter en hel jävla uppsjö av tabletter som ska vara bra för fertiliteten. 

Förlåt att det blev deppig läsning från mig, men jag är deppig. Vet att det har känts skönt att kunna skriva av sig i de tidigare bim-trådarna för folk är så jäkla fina och stöttande. Känns som jag behöver stöttning från alla jäkla håll och kanter för att inte falla ihop som ett korthus.

Tack du som tog dig tid att läsa ända hit. Ha en fin kväll. Och alla ni som kämpar på där ute - heja er! 

/L

BIM-lista

1/5 elenoresara, Maya 889, 88Sandy

2/5 Trettitvå, Rollan92, Solsken86

3/5 sommartjejen888, Emphz, skrollan94,

4/5 smlan, luktärtan, höstmamma, susanned, råttiz

5/5 ok1020, Evi82, Irene122, legenden123, t123, Grossess, sanfo1

6/5 Bebbelover, Rebecka93, Hannabananas, hallonsaft24

7/5 jejja93, nervösanonym, zebrans

8/5 Emmissss, Lyra78, Pixpoxy, Pikai

9/5 Babycakes79, Cheneyney, pepsi20, Gabriela11, sidechick

10/5 Proppen89, mammaanonym2barn

11/5 Espresso, Gummsan83, Jsv17, liebespuppe

12/5 Pahm, Lunne

13/5 Lonelygirl92, Desiree223

14/5 fjompp91, Tjoppa12

15/5 Sweetheart2017, CH90

16/5 Tessi1, LittleAngelbeat, butembobaby

18/5 Sirest01

19/5 babytjejen

20/5 Emuya

21/5 Enniie

22/5 Pennie22, luthia, Dimman, Sobioor, Lovalivet, Ollesmor 

23/5 Lovalia, BabyEA

25/5 Zyprexa

26/5 MiaAhlin

27/5 Nicciz, Emma Sx

28/5 Mela88, Skrollan94

29/5 t123

30/5 Kakan32, brallison

31/5 MammaVici, Rollan92, Saga92

Pluslista;

25/4 Trettitvå -7

29/4 emphz -4, 88Sandy , luktärt

3/5 Sussaned -1, smlan -1, råttiz

4/5 legenden123 -1

5/5 jejja93 -2

7/5 Lonelygirl92 -5

8/5 Emmissss

12/5 CH90 - 3 mammaanonym +2

Åååh, jag lider verkligen med dig! Kan inte ens tänka mig din förtvivlan månad efter månad. Jag hoppas sååå mycket att denna månad är er månad! Jag håller tummarna sååå hårt! Har du några symtom? Massa kärlek till dig! Sedan funderade jag på om du har funderat på att kanske ta till professionell hjälp att kanske få prata med kurator eller psykolog? Ta inte illa upp för jag menar absolut inget illa. Utan jag tänker bara att du skrev att du känner dig deprimerad.
Svar på tråden BIM maj