• Mela88

BIM maj

LittleAngelbeat skrev 2019-05-06 21:34:36 följande:

Skulle gissa på ägglossning snart. Dina test ser ut som mina gjorde för några dagar sedan. Testa ta testerna 2gånger om dagen nu när de är så starka. Missade mitt positiva föregående månad så tog några extra tester denna månaden och fick mitt första positivt resultat ( bild nedanför)

Är på äl+3 idag så nu blir det att vänta 8-9 dagar på att ser om det blir någon bebis av det :D (tiden går så segt...)

Håller tummarna för oss båda. :) dagens var något starkare. Men jag dricker mkt och kissar mkt så tror det kan sabba lite va? Kanske blir strecken svagare då vid ägglossning?
  • Mela88
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-07 17:05:38 följande:

Mitt blev svagare när jag gjorde det då vätska spärr ut hormonet man läser av så testet inte blir lika tydligt. Min vännina som är barnmorska rekommenderade att man dricker minimalt under 4h och sen tar prover för bästa resultat. Hoppas du får ditt positiva test snart. Kände mig som ett barn på julafton när jag fick mitt i fredags. Nu måste jag bara vänta tills måndag/ tisdag innan jag kan göra ett graviditetstest och hoppas på samma lycka igen :D

LittleAngelbeat skrev 2019-05-07 17:05:38 följande:

Mitt blev svagare när jag gjorde det då vätska spärr ut hormonet man läser av så testet inte blir lika tydligt. Min vännina som är barnmorska rekommenderade att man dricker minimalt under 4h och sen tar prover för bästa resultat. Hoppas du får ditt positiva test snart. Kände mig som ett barn på julafton när jag fick mitt i fredags. Nu måste jag bara vänta tills måndag/ tisdag innan jag kan göra ett graviditetstest och hoppas på samma lycka igen :D

Detta är ?kvällens?. Kan det vara positivt? :) (det starkaste)

Myste igår och ska mysa imoegon igen tänkte jag :)

Håller tummarna du plussar nästa vecka :)
  • Mela88
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-07 19:01:42 följande:

Skulle gissa på att du får helt positivt imorgon eller senare i kväll. :D Mitt test såg ut så Dagen innan sent på kvällen. Men sen kan det variera från person till person hur snabbt det går. Testa ta ett till innan läggdags och sen prova på förmiddagen och eftermiddag imorgon så får du nog helt klart svar. :D

Här är bild på mina tester dagen innan äl ( 2/4) och sen fick jag positivt på bild 2-3 (3/4) på båda testerna.

Uppdatera gärna imorgon om hur resultaten blir :D

Hade sex dagen innan äl sent på kvällen (ifall jag missade min äl under natten,) sen körde vi på äl också.

Skulle det inte bli ett plus så har jag nästa äl 29e så det känns lite tröstande.

Ah men perfekt då ska jag ta ett till sen innan läggdags :)

Ja men det är ju med snart, datumet alltså :)

Har ni försökt länge? Har du några barn sen innan? :)

Kul att ha kontakt och få följa någon annan såhär!
  • Mela88
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-07 19:18:35 följande:

Ja det är lite av en lättnad även om jag hoppas det tar sig.

Detta är vårt första försök denna månaden. Slutade med p-pillerna efter 12år 25/3 och fick första mensen 19/4.

Har inga barn sedan tidigare.

Du då? Försök länge och barn sedan innan?

Ja det är jätte kul att följa andra som försöker! Känner att sambon får en break från mina miljoner tankar och man får svar på massa funderingar av andra :D

Okej :) spännande!!

Jag har två sen innan från ett tidigare förhållande. Nu försöker jag och min ?nya? få en gemensam liten :)

Jag slutade med mina piller i mitten på feb och har försökt sen dess. Vart lite svårt att få till det då båda jobbar skift och har mina barn varannan vecka. Sedan har jag inte riktigt haft koll på ägglossningen. Men har börjat tempa och såg förra månaden att jag hade haft ägglossning iaf. Dock så ser man inte att man haft ägglossning förens den är över med temp. Så hoppas stickorna kommer vara till hjälp nu :)

Mina barn sen innan kom till på första samt 4:e försöket så tyvärr blir jag ju lite rastlös nu.. haha. Noll tålamod!
  • Mela88
    Tjoppa12 skrev 2019-05-08 17:13:47 följande:

Ja, positivt! :D Håller tummarna att det blir nåt för er

Toppen :) tack, det hoppas jag med! Känns som det borde vara vår tur nu
  • Mela88
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-08 17:49:50 följande:

Förstår Helt det där med noll tålamod! Min sambo har nog fått tålamod för oss bägge sorgligt nog då han alltid är mer chill än vad han borde vara :x

Åhh vad kul med det positiva äl testet idag! Grattis! Håller tummarna att det blir ett plus för er och att det går lika smidigt som med din första :D

Själv sitter jag med någon konstigt smärta i typ livmodern, huden över är varm, kan det vara molvärken alla pratar om? Känns lite som blandningen av smärtan när man är så kissnödig att det gör ont och mensvärk? Försöker att inte leta symptom men detta är en helt ny känsla/ smärta jag inte upplevt tidigare så funderar på molvärk eller kanske något som hänger ihop med ägglossning? Mensvärk är uteslutet ialla fall då jag inte ska ha det förens om tidigare en vecka.

Ja man kan ju ha en molvärk, Ska kännas typ som mensvärk säger dem. Sista tiden har jag dock haft värk i magen och brösten från ägglossning till mens. Så störande för har verkligen trott att det tagit sig. Kommit på att jag har ägglossning rätt så snabbt efter mens med. Cirka 10 dagar efter, så min menscykel borde vara rätt så kort. Hoppas den känslan är en gavidkänsla nu. Håller verkligen tummarna för det!

Min sambo med haha, han är mer ?det kommer när det kommer?. Och jag är ett kontrollfreak typ
  • Mela88
    BabyEA skrev 2019-05-09 15:48:05 följande:

Tror jag har missat min ÄL. Den brukar komma direkt på dagen, så jag testade mig dagen innan och nu har de stått hög fertilitet i 3 dagar :P jag slutade med p-pillerna efter mensen i april och sedan den var slut har jag haft kraftig molvärk hela tiden. Har inte varit med om det de andra gånger jag slutat med p-piller för att bli gravid. Det känns som kraftig ÄL i flera dagar. Brukar bara känna det direkt när jag har ÄL, men nu håller de i sig. Märkligt..Har 2 barn sedan innan så man borde ju känna sin kropp :P

Min kropp har ändrats mkt denna gång. Har två barn sen innan och då hade jag knappt känningar av ägglossning. Nu har jag ont både innan under och efter. Vet inte varför riktigt.
  • Mela88
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-14 12:44:49 följande:

Är på ÄL+11 idag och plussade! Trodde inte det skulle gå på första försöket! <3

För de som är intresserade får ni gärna följa resan + symptom osv på min blogg,

nouw.com/michaelajohansson/gravid-35928162

Lycka till allihopa!

Åh grattis!!!! :)

Svar på tråden BIM maj