• Mela88

BIM maj

lovalivet skrev 2019-05-15 23:45:29 följande:

Så har jag haft det vid mina tidigare graviditeter

Jag hade så förra månaden. Trodde jag var gravid. Men sen kom mensen :/ brukar aldrig ha mellanblödningar. Hoppas det går bättre för dig dock såklart!
  • Mela88

Hade ägglossning för en vecka sen. Inne på tredje dagen med extremt illamående och yrsel. Är det en möjligt att känna av en graviditet såhär tidigt? (Hade positivt ägglossningstest två dagar innan ägglossningen)

• Mela88
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-16 11:27:50 följande:

Jadå man kan känna av den så tidigt. Jag fick spänningar/smärta i livmodern på äl+3 som hållde i sig och se fick jag jätte ont i brösten äl+9 och plussade på äl+11. Har varit illamående under hela resan än så länge :)

Mår så illa konstant, så himla trött med. Så skumt. Vågar inte testa förens morsdag. Hade ägglossning tidigare är jag trodde så har bim 23:e. Frågan är bara som jag orkar hålla mig så länge. Med min dottern plussade jag på morsdag på 4:e försöket, efter en månad med ägglossningtest. Vore kul om det blev exakt samma nu ju!
  • Mela88
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-16 11:53:57 följande:

Håller tummarna! Hade ju varit kul om det blev så för dig denna gången också :D själv är 2 av mina små syskon födda på morsdag med ett år i mellan.

Illamåendet är verkligen jobbigt. Är glad att jag bara mår illa på kvällarna numera. Dock driver alla kiss pauser mig till vansinne just nu :S

Nu kom det några droppar blod ner i toan efter jag kissat. Kan ju omöjligt vara mens 7 dagar efter ägglossning. (Har ju både tagit prov och tempat).... blir så trött på detta blod!!
  • Mela88
    Lisa fisa skrev 2019-05-16 19:55:36 följande:

Hoppar in här.... har följt eran tråd i smyg????

Ville bara säga till dig Mela88 vi har BIM samtidigt. Och deina droppar blod kan mycke väl vara en nidblödning. Alltså ett positivt tecken ????????

Hoppas verkligen det!! Fick dock vad jag trodde var en nidblödning 10-11 dagar efter ägglossning förra månaden. Men då var det falskt alarm. :/

Välkommen till gruppen :) kul med samma bim datum.
  • Mela88
    Nicciz skrev 2019-05-17 17:08:32 följande:

ÄL+2 och har redan fått mjölkiga flytningar. Nästan som vid svamp men känner inte av någon klåda eller så. Hade sex och det syntes på honom till och med...så mycket är det! Har ni haft så? Detta är nytt och vi är inne på sjätte försöket.

dessvärre har inte ägget fäst än. Så det beror på något annat. Hoppas det tar sig denna månad för er :)
  • Mela88
    Nicciz skrev 2019-05-17 18:42:25 följande:

Tack för svar! Kanske hade för mycket sex kring ÄL och underlivets PH-värde påverkats eller något sånt

Ja så kan det säkert vara. Har själv haft sånna flytningar denna månad. Vilket jag inte brukar få annars :)
  • Mela88
    Cic94 skrev 2019-05-17 20:41:51 följande:

Hej! Har idag bim-2 och känner mig illamående nu ikväll så hag tog ett gravtest, hur tolkar ni detta? Jag ser ett sträck men vet inte om det är inbillning..

Jag ser :D
  • Mela88
    Sobioor skrev 2019-05-18 11:25:08 följande:

Tack snälla, har inte kommit mer blod eller nåt sånt.

Kan en nidblödning/implantationsblödning ske så sent som äl+11? De första som kom ut va lixom som strimmor av blod i genomskinlig "slem" eller va jag ska säga, jättekonstigt. Följt av lite rosa/aprikosfärgade flytningar och nu ingenting. Ska det är bara att vänta och se men man blir ju konfunderad xD

Så hade jag exakt när jag väntade sonen.

Min blödning denna måndag är troligtvis ingen nidis dock. Har tydligen skör livmoderslemmhinna enligt läkaren jag var hos igår.
  • Mela88
    Sobioor skrev 2019-05-18 19:38:42 följande:

Är det sant?? Då kanske jag vågar hoppas lite (men bara lite) <3 tack för att du delar med dig :) hurså, varför va du hos läkaren (sorry att jag frågar du kanske har eller inte vill berätta).

kram

Jag visste direkt när jag fick blödningen att jag var gravid med min första. Hade aldrig haft någon mellanblödning innan. :) hoppas det var en nidis du fick :)

Var där för att kolla upp mina mellanblödningar. Så att det inte är något som är knas. Allt som hon kunde se såg bra ut. Vissa prover tar ju tid att få tillbaka dock, så återstår att se.

Bim på torsdag. Men ska försöka hålla mig att ta ett test tills morsdag :)
  • Mela88

Bim på torsdag men har ont i höger ben. Får det alltid innan mens :/ så den är väl på g...

• Mela88
    BabyEA skrev 2019-05-21 07:26:18 följande:

Tog test nu på morgonen. Inget streck...... Känner mig gravid :(

När har du bim?
  • Mela88
    Oktoberr skrev 2019-05-21 15:30:07 följande:

Hej, första gången jag skriver här, hoppas någon kan svara!

Mensen är sen!!

Den 17/5 fick jag en liten blödning som försvann direkt.

Jag brukar ha regelbunden mens, hade enligt FLO bim 19/5 och enligt maya/Clue 20/5 men mensen har fortfarande inte dykt upp.

Har ont i brösten och är fundersam över blödningen jag fick i fredags då jag aldrig förr haft mellanblödningar.

Iallafall tog jag ett cb veckotest igårkväll och imorse men det var negativt..

Någon som varit med om liknande? Jag vet att mensen såklart kan vara sen men det händer mig i princip aldrig och har inga känningar på att den är på g heller och sen är det ju den där lilla blödningen jag funderar över..

Utöver detta har jag fått mörka bröstvårtor och mycket vattniga flytningar.

Tacksam för råd då jag är rädd att det är något fel!

Om du har bim nu så är det ju för sent för en nidblödning. Om inte ägglossning var senare än du trodde för isf kan det ju vara en sån.

Mellanblödningar kan ju tyvärr bara uppkomma helt plötsligt. Så var det i mitt fall, och nu får jag dem varje månad :/

Kan ju vara ett tecken på att mensen är på gång. Men jag hoppas på att du hade ägglossning senare än du trodde såklart :)

När slutade du med preventinmedel?
  • Mela88
    Oktoberr skrev 2019-05-21 16:03:37 följande:

Tack för svar!

Läste någonstans att nidis kan ske 10-14 dagar efter ÄL, så om det stämmer kan det väl va det? Möjligt att äl var senare då jag inte testar eller så utan bara går efter mina appar.

Grejen är den att min mens alltid börjar med lite bruna flyttningar och dagen efter kickar det igång liksom men denna gång gjorde det inte det utan har enbart haft vattniga flytningar sedan 17/5 och ömma bröst..

Jag har inte tagit preventivmedel på något år utan vi går efter mina appar enbart och har försökt att ?undvika? äl, det gick dock inte så bra denna månaden..

Jag brukar med få bruna flytningar typ 4 dagar innan. Har bim på torsdag och har vattniga flytningar jag med. Jag har inte tagit ett test än då jag vet att de kan visa negativt ända till bim dagen. Så oroa dig inte att du inte fått ett plus än.

Hade du ägglossning senare så är ju din beräknade mens senare med ju dessutom :)
  • Mela88
    Oktoberr skrev 2019-05-21 17:00:05 följande:

Tack snälla för dina svar känner mig lite lugnare iallafall. Kroppen ändras ju så är det men man blir ju orolig vill mest att det inte ska vara något fel liksom men det ger väl med sig! Håller tummarna för dig!

Kroppen har en tendens att lura en när man tror att man kanske är gravid. Tack så mkt :)
  • Mela88
    Lisa fisa skrev 2019-05-22 07:44:35 följande:

STORT grattis så underbart! När hade du BIM? Och har du testat innan?

Har bim imorgon (står ett annat datum i listan men hade ägglossning tidigare än jag trodde jag skulle ha) nej jag har inte testat alls. Hade lovat mig själv att inte testa innan bim. Men en dag hit och dit tänkte jag kvittade.

Tack så jättemkt!! När har du bim?
  • Mela88
    BabyEA skrev 2019-05-22 07:52:33 följande:

Mensen kom nu. Ska göra en stor jävla reklamation på mina cb. tack och hej.

Men om du plussat så kanske du fått ett MF? Kramar
  • Mela88
    Oktoberr skrev 2019-05-22 09:29:53 följande:

STORT grattis till dig! <3

Tack så mkt :) v 3+6 idag
  • Mela88

[quote=79641906][quote-nick]EmmaSx skrev 2019-05-22 18:52:22 följande:[/quote-nick]

Grattis Mela88!

Jag väntar min mens troligen imorgon eller fredag och har inte fått de karakteristiska finnarna jag brukar få precis innan mens, och inte känt några symtom eller så i kroppen hittills heller, men har legat sjuk i feber och förkylning sen någon dag efter ägglossning så här inte riktigt kännt efter heller.

Dock så märkte jag på jobbet idag att jag tyckte att apelsindoftrn var sjukt äcklig, brukar tycka att det doftar underbart. Någon som varit likadan med dofter så här tidigt eller inbillar jag mig bara en graviditet? ska försöka testa imorgon bitti

[/

Håller tummarna att du plussar du med :)!!

Svar på tråden BIM maj