Anonym (Mannens fel) skrev 2019-04-10 12:44:48 följande:
Det är alltid mannens fel.
Om man tar potensmedel så är det fel. T ex att hon känner sig förolämpad (!?).
Om potensen inte alltid är att lita på till 100% varje gång hon önskar eller "lägger in en beställning" så är det också mannens fel.
För de allra flesta kvinnor i de allra flesta sammanhang så verkar svaret alltid givet; det är mannens fel.
Ja, det blir lätt så. Problemet för mig är att jag inte tänder sexuellt på min fru som jag gjort tidigare. Hon är ganska gammal, ganska tjock och hennes fitta är långt ifrån tight. Dessutom ganska passiv i sexet och överlåter det mesta till mig. Men jag (vi) njuter ju ändå av det sex som vi har. Så man kan väl säga att vi båda har del i problemet. Men jag kan ju inte vara helt ärlig utan får försöka ta på mig skulden själv. Men det är inget att vara bitter för, kvinnor har massor med andra krav på sig, och skulle jag berätta för min fru att jag inte tände så mycket på henne skulle det bli katastrof och inget sex alls. Det blir bara dumt att "gnälla", bättre att försöka göra det bästa av situationen. Det är bara dumt att spela offer och beklaga sig - ingen vinner på det. Såna här delikata problem får vi män helt enkelt ta, det kan inte funka på nåt annat sätt. Sånt är livet... Livet är inte enkelt, och som man är man van att vara den som får ta ansvaret för ett bra sexliv och kvinnans njutning.