Hon hör bara av sig när hon vill ha pengar (min mamma).
Hej!
Jag har haft dålig kontakt med min mor sedan flera år tillbaka. Jag har känt att hon inte bryr sig om mig och att hon aldrig hör av sig.
Hon har varit frånvarande från mitt liv i flera år under min barn-och ungdom. Jag är 22 år idag och har inte bott hemma sedan jag var 14 ungefär. Hon hörde aldrig av sig under de åren jag inte bodde hemma och hon kom heller aldrig och hälsade på mig. Jag hade det väldigt jobbigt under den perioden och jag kände mig övergiven. Jag har fortfarande problem med att glömma och gå vidare från de sakerna jag fick gå igenom under den perioden. Jag har inte kunnat förlåta henne då hon aldrig tagit upp det som hände. Jag har bett om ursäkt för de fel som jag gjorde. Efter att jag hade bett om ursäkt så började hon nämna hur mycket skada jag hade gjort för familjen osv vilket är sant, men jag var ett barn när jag gjorde detta. Jag blev ledsen då jag trodde att hon också skulle be om ursäkt för hur frånvarande hon var under min uppväxt och att hon praktiskt taget övergav mig.
Hon ringde mig idag vilket jag tyckte var väldigt konstigt då det nästan alltid är jag som ringer. Jag blev glad över hennes samtal i början och vi pratade om allt möjligt. I slutet av samtalet så frågade hon mig om pengar då jag har jobbat ihop och sparat ihop pengar. Hon har ekonomiska problem. Jag hade sedan innan lovat henne att jag skulle hjälpa henne ekonomiskt men jag ångrar mig så djupt eftersom att jag hellre vill spendera de pengarna på mig själv. Jag känner mig egoistisk och har dessa motstridiga tankarna inombords. Jag tycker inte att hon förtjänar min hjälp men samtidigt så kanske det stärker vårat band om jag hjälper henne denna gången.
Vad skulle ni gjort i min situation?