Kroppen vill vara tjock...
Jag har nästan alltid vart överviktig, är 165 cm lång och har i mitt vuxna liv pendlat mellan 70-80 kilo, men alltid tränat och sprungit/promenerat mycket..
Nu har jag det senaste året vart strikt med maten och ligger på 65 kilo, men vikt som jag trivs i och jag ser sund ut i.
Jag har räknat ut att för att ligga på denna vikt så måste jag hålla ett kaloriintag på 1800-1900 kalorier per dag, vilket inte är så lite. Jag äter nyttigt.
Frukost havregrynsgröt och proteindrink, lunch grönsaker så som broccoli, blomkål med protein så som kyckling/fisk, lite nötter som mellanmål och kvällsmat också en rejäl portion grönsaker och protein.
Ser till att få i mig bra fett som olivolja, avokado.
Nu till problemet.. Min kropp är konstant utsvulten, kroppen pumpar runt stresshormon och jag kan inte sova när jag äter så "lite". Vaknar 20 ggr per natt, ibland orkar jag inte ligga kvar så jag går upp redan 4.00 Alltid hungrig.
Ibland vräker jag i mot mat bara för att få stopp på den jobbiga känslan i kroppen. Då blir jag lugn och kan sova.
Har läst att kroppen alltid strävar efter att nå den högsta vikten man legat på, och det gör verkligen min kropp. Känner mig ledsen och uppgiven, ska jag behöva spendera resten av mitt liv till att banta och inte kunna sova.
Finns det någon som känner igen sig? Har tips på lösning?