• Äldre 10 Apr 15:01
    1827 visningar
    16 svar
    16
    1827

    Någon som varit med om starkt plus efter missfall ? Erfarenheter ?

    Någon som varit med om sådan starkt plus efter missfall ?

    Trstade på bim +3 den 23:e mars börjande blöda den 29:e och hade ont kraftig blödning med klumpar i 5 dagar sedan gick över i brunt och nu beige testet är från idag !

  • Svar på tråden Någon som varit med om starkt plus efter missfall ? Erfarenheter ?
  • Äldre 10 Apr 15:06
    #1

    Ifall de e så många dagar sedan du började blöda skulle ja tolkat detta som att du fortfarande är gravid! Jag har haft blödningar vid mens när jag varit gravid och ändå haft lyckad graviditet. Hade jag varit dig hade jag bett om ett tidigt ultraljud nu eller att de mäter din hcg å ser ifall den ökar. Onekerligen starkt test för att vara ett missfall som påbörjades för över 14 dagar sedan.

    Kan ju vara en tvilliggraviditet. Så va de för mig när jag blödde. Då förlorade vi en tvilling.

  • Anonym (:))
    Äldre 10 Apr 15:08
    #2

    Jag förlorade en tvåäggstvilling (separata fostersäckar) i vecka 6. Men var fortfarande gravid med nr 2. Så be att få kolla upp. vad gäller hcg-halter har jag ingen aning om.

  • Äldre 10 Apr 15:14
    #3

    Tack för svar ! Börjar bli lite orolig då jag trodde helt klart det var missfall alltså mycket blod med både klumpar samt ont i 3 dagar ! Har försökt få tag på gyn men inte lyckats , taskiga telefontider , har ej haft ont sedan det började så är inget akut !

    Aldrig blödigt med mina friska graviditeter så detta är oroande

  • Äldre 10 Apr 15:55
    #4

    Enligt FL så är jag vecka 8 (7+0)

  • Äldre 10 Apr 20:47
    #5

    Ingen mer ?

  • Äldre 10 Apr 20:51
    #6

    Jag trodde jag fick ett missfall (blod, klumpar osv) men det visade sig vara utomkvedshavandeskap och då blev testet starkare och starkare så förstod att jag fortfarande var gravid. Hade inte ont förrän efter ett par veckor och då kollade jag upp det. Nu skulle du iofs vara i v 8 och jag tror att ett utomkvedshavandeskap i v 8 skulle göra ont, så det är säkert inte det! Men bara för säkerhets skull skulle jag kolla upp det om jag vore du. Hoppas du får tag på gyn!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Äldre 18 Apr 23:16
    #7

    Tack för svar ! Testade idag och fick detta på stickan gravidkollen test vet inte om det klassas som starkt plus eller svagt positiv ? Nu har det gått 3 veckor sedan första blödningen och har fortfarande bruna flytningar !

  • Fri 19 Apr 2019 08:20
    #8

    [tycker duska kontakta gynakuten. Vist e de starkt men inte super starkt, kan bli starkare än kontrollstrecket också. Då skulle du va i v.7 nu eller? Har man gjort något ultraljud på dig? Tänker så de inte e utomkvedshavandeskap! Jag har haft två stycken. Så va räddningen dej quote=79574560][quote-nick]Jelan skrev 2019-04-18 23:16:41 följande:[/quote-nick]Tack för svar ! Testade idag och fick detta på stickan gravidkollen test vet inte om det klassas som starkt plus eller svagt positiv ? Nu har det gått 3 veckor sedan första blödningen och har fortfarande bruna flytningar !

    [/quote]

  • Fri 19 Apr 2019 09:40
    #9

    Jag är enligt beräkningar 8+2 och om det hade varit utomkvedshavandeskap borde jag väll haft ont vid det här laget ? Jag testade med clearblue digital och där fick jag 2-3 och det var nu på morgonen ! Jag får ingen tid till gyn då jag inte har ont eller blöder rikligt ! Har inte möjlighet att sitta flera timmar på gynakuten. Dessvärre har 3 barn jobb????

    vilken vecka var dina utomkveds?

  • Fri 19 Apr 2019 10:28
    #10
    Jelan skrev 2019-04-19 09:40:10 följande:

    Jag är enligt beräkningar 8+2 och om det hade varit utomkvedshavandeskap borde jag väll haft ont vid det här laget ? Jag testade med clearblue digital och där fick jag 2-3 och det var nu på morgonen ! Jag får ingen tid till gyn då jag inte har ont eller blöder rikligt ! Har inte möjlighet att sitta flera timmar på gynakuten. Dessvärre har 3 barn jobb????

    vilken vecka var dina utomkveds?


    Jag tror det men jag är inte säker på när man måste börja få ont liksom... Jag var i v 6 tror jag men då var det inte urakut utan jag hade haft en övergående smärtepisod plus blödningar då och fick en tid samma dag och sedan en planerad operation två dagar senare. Men OM du får ont så måste du verkligen åka in!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Fri 19 Apr 2019 10:51
    #11

    ???????? Jag lovar att åka in isf ??

  • Fri 19 Apr 2019 10:51
    #12

    Blev inga emojis därav frågetecken sorry =)

  • Fri 19 Apr 2019 19:59
    #13

    Ja hade löst de på något sätt ändå å åkt in. Har pckså tre barn när ja har emina utomkvedes. När de gäller mina vet vi inte hur långt gånget de va då ja hade spiral vid båda graviditeterna å ingen mens. Utomkvedes växer inte som en normal graviditet så storleken på fostersäcken e inte att lita på. Äggledare va vis sista 2cm stor på stället den satt på å väldigt nära att brista å jag har INTE ont. Ändå blödde jag ut i buken! Att visa 2-3 på testet i V8 e pckså väldigt misstänksamt. Du gör som du vill självklart men va rädd om dej. De kan gå väldigt fort till ett kritiskt tillstånd! Å de e de sitt liv de handlar om! Vill ibte skrämma dig men samtidigt försöka få dej att förstå alvaret. Att blöda lite i flera veckor e också en varningsklocka om du läser på symptom på utomkvedshavandeskap.

  • Fri 19 Apr 2019 20:39
    #14

    Hamnade på just havandeskap bär jag googlade lite , känns som man blir en jobbig person som sätter sig på gynakuten när många andra kanske behöver mer hjälp än jag , framförallt när gynokoli mottagningen råde mig att avvakta men skulle åka in om jag fick ont eller en kraftig blödning ! Sedan står det inte mycket om utomkveds alls på nätet ? Förutom att man får sjukt ont , kanske åka dit på tisdag när påskfirandet är över ! =)

  • Anonym (???)
    Fri 19 Apr 2019 20:40
    #15

    Utomkveds kan göra ont sent. Jag har en bekant där smärtan kom först runt v 10-11. Hon höll på att stryka med då hon blödde så kraftigt ut i buken. Ambulansfärd, urakut operation etc etc. Fram till hon blev dålig trodde hon att graviditeten framskred normalt!

    Du måste kolla upp hur det förhåller sig med din graviditet! Dina tre barn är inte betjänta av att du blir dålig. Det kan löna sig för dig att vänta på gynakuten ngr timmar. Har inte barnen en far som kan ta hand om dem när du söker vård? Att ha så starka tester flera veckor efter den blödning du uppfattar som själva missfallet är inte normalt. Ett tips är att söka på gynakuten rött tidigt på morgonen då så många andra inte hunnit dit.

  • Anonym (???)
    Fri 19 Apr 2019 20:44
    #16

    Jag tycker att det är märkligt att gynmottagningen ber dig att avvakta. Tyvärr svensk (kvinno)sjukvård i ett nötskal..... Eftersom det är potentiellt farligt m utomkveds tycker jag inte att du ska följa deras råd utan söka akut. Visar det sig att det inte är utomkveds är ju alla glada och du kan vara lugn.

Svar på tråden Någon som varit med om starkt plus efter missfall ? Erfarenheter ?