Inlägg från: Anonym (Sven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sven)

Påsklov

Du kan inte vara seriös. Om det handlar om en äldre tonåring så är personen självgående om den inte har något psykiskt eller fysiskt handikapp. Varför har du problem med att samexistera med sambons barn? Det är förmodligen inte så jäkla lätt för ungdomen helleatt tvingas vara i samma bostad som dig bara för att få vara med sin pappa.

• Anonym (Sven)
    Anonym (ts) skrev 2019-04-13 22:07:01 följande:

Men om han nu själv har valt att vara hos sin mamma nästan hela året, varför väljer han att komma hit just till påsklovet då både jag och han kommer att vara hemma? Han gillar inte ens att vara med mig, varför vill en tonåring inte hellre vara ensam hemma på riktigt hos sin mamma än att vara hemma med mig?

Tonåringen vill säkert vara med sin pappa. Många av dem sover större delen av dagen när det är lov så han kommer nog inte att behöva ha så mycket med dig att göra. Tonåringen har rätt att vara i sin pappas hem.
  • Anonym (Sven)
    Anonym (ts) skrev 2019-04-13 22:35:41 följande:

Det där med självgående, vad menar man ens när man säger "självgående". Jag fick höra på forumet, och av hans mamma, att han var självgående redan som tolvåring. Njae, det tycker ju inte jag eftersom jag fick plocka upp efter honom. När är ett barn självgående? Vad ser ni som självgående? Hade han varit självgående på riktigt så hade det ju inte varit ett problem. Men att vara självgående, innebär det också att man vet hur man visar hänsyn? 

Varför lät du inte sakerna ligga tills han eller hans pappa tog hand om dem? De ÄR självgående men du verkar ha stora krav på de som bor under samma tak. Vilken hänsyn visar du själv?
Svar på tråden Påsklov