Påsklov
Jag har faktiskt full förståelse för din irritation fast många här bli upprörda på dig och ska dra till med argumentet att det också är bonusbarnets bostad.
Har också ett bonusbarn i övre tonåren och hade inte haft några som helst problem att ha henne boende hos oss på heltid ifall hon hade varit skötsam och lite självständig.
Min sambo och hans ex tycker att hon är en pluttig liten bebis och hon ska minsann inte ens bre en smörgås själv, än mindre plocka ut eller in i diskmaskinen. Att ens gå till affären och handla sitt egna godis eller snacks är inte heller på frågan utan det ska vi vuxna göra åt henne.
Just p g a det så blir jag vansinnig när hon ska vara hemma hos oss medans sambon är i annan stad och jobbar och exet ligger i sin jacuzzi och sippar bubbelvin. Hallå, vill man skämma bort sina barn till absurdum så får man gott ta hand om dom själv kan jag tycka.
Det här bör fler föräldrar ta åt sig utav, det hade inte varit några problem att ha härliga tonåringar hemma ifall dom agerar efter sin egna ålder. Jag vill inte ta hand om en 16-åring som beter sig som en femåring.