Inlägg från: Anonym (Bibbi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bibbi)

Påsklov

Anonym (ts) skrev 2019-04-14 04:49:32 följande:
    Jag låter sakerna ligga. Och när jag är hemma hela dagen och inte pappan så innebär det att jag får vistas i skiten som får ligga tills pappan kommer hem. Trodde du att jag gick och plockade efter hans unge? Hänsyn jag visar själv? Jag låter honom vara i sitt rum. Stör inte hans nattsömn och inte heller hans dagsömn.

Ställ krav! Din man ska se till att det är undanplockat innan han går på morgonen och att sonen inte stör på nätterna, annars kommer du att börja överväga om han verkligen är den där fina, hänsynsfulla partnern du vill dela ditt liv med. Ett alternativ är att du tar saken i egna händer och väcker styvsonen med brutala medel på morgonen om han inte låtit dig sova på natten.
  • Anonym (Bibbi)
    Anonym (ts) skrev 2019-04-14 16:33:00 följande:
    Jag tror faktiskt att han tycker att han har mer frihet med mig eftersom jag inte kan/får tjata som en förälder,

Du både kan, får och bör sätta gränser för hur han behandlar dig. Han har ingen rätt att väcka dig på nätterna och han har ingen rätt att behandla dig som om du vore piga i ditt eget hem. För din egen skull behöver du sätta ner foten och visa att du inte tar hans skit.
Svar på tråden Påsklov