• Äldre 14 Apr 13:50
    637 visningar
    11 svar
    11
    637

    Hur gammal var ditt barn när barnet fick sin första smartphone?

    Hur gammal var era barn när de fick sin första smartphone? Är det olika åldrar på barnen så svara hur ni gjorde med äldsta barnet

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gammal var ditt barn när barnet fick sin första smartphone?
  • Äldre 14 Apr 14:12
    #1

    Båda barnen har fått en begagnad Iphone 6 i present när de fyllt åtta år.

  • Äldre 14 Apr 15:19
    #2

    Sonen åker skoltaxi 45 min på morgonen då han fick en begagnad mobil utan sim att lyssna på Storytel-böcker i när han var 9 år. Nån månad innan 10-årsdagen satte vi i sim och när han fyllde fick han en ny, billigaste Motorolan (700 kr) med sim. Han använder den mer som bok-spelare än telefon och får inte ladda ner spel, se på youtube etc i den.

  • Elin P
    Äldre 14 Apr 15:54
    #3

    9 år, fick då ärva min gamla. Men hade inget abonnemang med surf förrän nyligen. Han är 11 nu. Hans lillebror är 7 och har också en begagnad smartphone. Det känns ju vanligt och helt naturligt nuförtiden. Men de får nöja sig med begagnade eller lite billigare modell.

  • Anonym (Nästa­n)
    Äldre 14 Apr 16:05
    #4

    Han var 9,5 o fick då en beg smartphone utan simkort

  • Anonym (.)
    Äldre 14 Apr 16:09
    #5

    9 år, när hon började gå hem själv från skolan. Hon fick ärva min gamla.

  • Anonym (Ullis­)
    Äldre 14 Apr 16:27
    #6

    Äldsta sonen var 14 och yngsta runt 8.

  • Anonym (M)
    Äldre 14 Apr 20:37
    #7

    25. Hon ville inte ha nån smartphone alls men blev illa tvungen att byta då hennes gamla telefon gick sönder och det skulle kosta mer att laga en telefon från 2004 än att köpa en ny, hon fick "ärva" min smartphone när jag köpte en ny. Skulle aldrig kommit på tanken att ge barnen smartphones när de inte ens var 10 år gamla, 15 skulle nog vara gränsen.

  • Anonym (Pi)
    Äldre 14 Apr 20:41
    #8

    Köpte sin första smartphone när han var 16.

  • Anonym (Ullis­)
    Äldre 14 Apr 20:42
    #9
    Anonym (Ullis) skrev 2019-04-14 16:27:00 följande:

    Äldsta sonen var 14 och yngsta runt 8.


    Får ta tillbaka mitt svar, jag tänkte inte på att det smartphone utan tänkte mobiltelefon.

    Minns inte när de fick/köpte sina första smartphones.
  • sextio­talist
    Äldre 14 Apr 20:48
    #10

    Han fick sin första i högstadiet, men det var 10 år sedan. Innan dess hade en som det gick ringa på (och skicka sms)

  • Anonym (MjM)
    Äldre 14 Apr 20:54
    #11

    Kring 6-7 års åldern fick de avlagda smartphones utan simkort. Min äldste fick simkort när han fyllde nio och började gå hem själv, det blir nog samma sak för den yngre som fyller nio i höst.

Svar på tråden Hur gammal var ditt barn när barnet fick sin första smartphone?