• Deacon

Vilka kläder är snyggast på en man?

Nyfiken på vilka kläder som är snyggast på en man i 40-årsåldern? Singel för 1a gången på 20 år så har inte så bra koll på vad som gäller 2020

• Svar på tråden Vilka kläder är snyggast på en man?
  • Deacon
    Aniiee skrev 2019-04-14 15:25:21 följande:

Beror mycket på mannen. Alla kan inte bära upp en blazer och en del ser supertattiga ut i en t-shirt.

Men tumregeln är alltid - inte för smått och inte för stort. Män är notoriska på att bära för stora kläder.

Bra kommentar det där. Är i bra form, breda axlar, smala höfter och ölmagen lyser med sin frånvaro. Så lite mer åt det tighta hållet.....
  • Deacon

Kläder som jag trivs i känns ju som en väldigt bra utgångspunkt. Har aldrig heller varit mycket för hoddies eller jeans vars skrev hänger nere vid knäna. Lite förutfattad mening kanske men tycker att det skriker för mycket "jag försöker vara cool 15-->20-åring" kring den stilen...

Är väl främst ute efter "casual Friday"-kläder som även funkar bra för en kväll ute på stan. Nuvarande garderoben går mycket i svart, grått och marinblått... typiska arbetskläder mao. Tänkte rensa ut en del gammalt och fylla på med lite mer inspirerande plagg så det ska bli roligt att shoppa loss. Butikspersonalen kommer att få fullt upp ett bra tag

• Deacon
    auster skrev 2019-04-15 10:46:49 följande:

Stramt, välklätt och klassiskt är snyggast. Passformen är viktigare än märket. Kolla på siten Manolo, där hittar man mycket bra inspiration. Sedan förstår inte alltid kvinnor att uppskatta en välklädd man, utan har ofta ganska ytliga preferenser.

Och glöm inte klockan som tillsammans med skorna skiljer agnarna från vetet.

Tack för infon. Nu kan jag iofs också tycka att det är ganska ytligt att uppskatta en person mycket för dennes kläder men gör ju samma sak själv. Fast klädatilen är ju trots allt lättare att göra något åt än ansikte/kroppshydda.. iaf i det korta perspektivet.

Flera i denna tråd (och även andra trådar jag har läst) ser skorna som väldigt viktiga... Smaken är såklart som baken men hur ser ett par skor som lyfter mannen till nya höjder ut?
Svar på tråden Vilka kläder är snyggast på en man?