Inlägg från: Anonym (fräsch och stilig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fräsch och stilig)

Kvinna 45+, hur ska en man se ut?

Anonym (Tja) skrev 2019-04-15 10:37:45 följande:
    Nej, just dessa kvinnor har inte gillar ditt utseende och har inte haft vett att hålla käft. Det är en annan sak. Man ser halvfula killar med snygga tjejer med inte halvfula tjejer med snygga killar.
    Jodå det finns massor av såna exempel. Ser de dagligen när jag är ute och rör mig.

För egen del håller jag inte alls med resterande trådar om att kvinnor inte bryr sig om utseende. Tycker faktiskt att kvinnor blir mer kräsna på män med åldern. Med allt rätt eftersom väldigt många män går ner sig då och tappar all stil och form.
    Det är speciellt viktigt för män efter 40 att ta hand om sig och försöka hålla magen i trim och kläs sig snyggt eftersom de då nte kan luta sig på gamla meriter som vackert ansikte och sexighet på samma sätt.

Snygga kläder, intressant och nyfiken insida som vidgar sina kunskaper och en bibehållen och slank kropp är mina krav på män. Självklart får de samma tillbaks;)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-15 11:08:46 följande:
    Verkligen inte. Men jag tycker det är intressant att höra vilken sorts kropp de flesta kvinnor gillar. Eftersom så många kvinnor kommenterat min kropp nedsättande, även familjemedlemmar (som man tror ska vara de som vill en mest väl här i världen), så undrar man. Jag skulle aldrig kommentera en kvinnas kropp på det sättet, för jag förstår att det kan kännas sårande. Skulle inte kännas rätt helt enkelt. Jag tycker det är respektlöst.
    Vilka hemska kvinnor. Vad är det med din kropp som de har kommenterat? Ser den annorlunda ut, är oproportionerlig eller nåt? Oavsett är det riktigt oförlåtligt att såra andra på det sättet för saker som inte står inom ens kontroll. Man kan ju inte påverka benstomme och drag osv. Bukfetma och sladdriga armar kan man ju tona upp t ex.
    Erkens mamma skrev 2019-04-15 22:08:41 följande:

En man med fin personlighet, självdistans, som är omtänksam och har ett skarpt intellekt är det som intresserar mig. Gärna med jämställda och familjeorienterade värderingar.

Kropp -däremot struntar jag blankt i.

Kort, lång, tjock, smal, hel eller defekt strunt samma.

Erkens mamma skrev 2019-04-15 22:08:41 följande:

En man med fin personlighet, självdistans, som är omtänksam och har ett skarpt intellekt är det som intresserar mig. Gärna med jämställda och familjeorienterade värderingar.

Kropp -däremot struntar jag blankt i.

Kort, lång, tjock, smal, hel eller defekt strunt samma.

För mig är en stor del av sexet att känna det där begäret för någons kropp och ansikte för att jag tycker det är vackert eller attraktivt. Då blir jag liksom mer kåt. Om jag inte finner nån snygg har jag nästan omöjligt att tända. Därför är t ex överviktiga eller oproportionerliga kroppar eller utseenden en omöjlighet.

Är sex inte alls visuellt för dig, att du dras till ett utseende? Kan du tända på de allra flesta utseenden och människor?

Anonym (43 år) skrev 2019-04-18 17:13:59 följande:
    Nej jag menar att det inte funkar att sitta passiv och vänta på att en kvinna ska ta kontakt. På dejtsidor råder djungelns lag. Den som syns och hörs mest har störst chans att hitta en partner.

Eftersom det är övervägande kvinnor på dejtsidor måste man vara den som sticker ut och tar för sig för att få chansen. Och då måste man ha något att komma med.

En attraktiv man måste slåss lika mycket som vem som helst eftersom det inte är utseendet som vinner på en dejtsida.

Vill du få kvinnor att stanna på din profil måste du sälja in dig själv, skriva bra profil, sticka ut ur mängden och verkligen visa att du är engagerad och anstränger dig i ditt letande. Tex då genom en välskriven profiltext med humor och personliga åsikter.
    Nej så sant att man måste sticka ut i mängden. Man min uppfattningen om dejtsidor är helt annorlunda. Det är betydligt fler män än kvinnor på dessa sajter och snygga utseenden har störst chans att lyckas förutsatt att personen kan före en vettig diskussion när kontakten väl är skapad. Men jag väljer alltid efter utseendet först...kollar bara profilerna på det män jag finner väldigt attraktiva.

Men tomma profiler och bara en eller få bilder är negativ, likaså helt utan bild som jag totalignorerar.
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-19 09:39:04 följande:

I vilken ålder började ni kvinnor gå mer på hur en man var, än att kroppen var viktigast?
    Jag tänker runt 45+, som i trådstarten. Jag kanske gör bäst i att söka kvinnor lite äldre än mig, 10 år uppåt kanske. Då har väl många kvinnor släppt en del på de kraven och mest söker en man att trivas ihop med.

Jag skulle inte säga att det finns en specifik ålder en kvinna släpper utseendekraven om hon är en person som alltid brytt sig om  och värdesatt skönhet, viss utstrålning och stil på män. Men efter en viss ålder har utbudet av sådana män krympt rejält och graviteten och åldrandet  har kommit i kapp alla mer eller mindre. Erfarenheter har förmodligen också visat, att många av de männen tyvärr varit självupptagna, otrogna, skitstövlar, som saknat andra egenskaper som varit attraktiva och önskvärda så hennes andra behov är gravt understimulerade, och kommer mest sannolikt att tillmötesgås, i helt andra män än sådana hennes fantasier drömmer om. Kvinnan kanske omvärderar och hittar nån som verkligen ser henne och intresserar sig för henne som person och kan erbjuda ett tryggt och kärleksfullt liv istället för passionerade kickar på männens villkor med svek och otillfredsställelse som följd.

Sen finns de klart kvinnor som aldrig värdesatt utseende till att börja med, som själv inte haft den förmånen eller självförtroendet som krävts för sådana män Sådana finns det många av och blir fler och fler med stigande ålder, men även dessa har klart höga krav på attraktiva egenskaper och att mannen i fråga ska ha rätt känslor för dem för att våga satsa och vilja ha ett förhållande.. Att vara attraktiv på många olika plan blir därför något man kan slippa om man vill attrahera en annan person.
    Anonym (fräsch och stilig) skrev 2019-06-15 12:22:08 följande:
    Jag skulle inte säga att det finns en specifik ålder en kvinna släpper utseendekraven om hon är en person som alltid brytt sig om  och värdesatt skönhet, viss utstrålning och stil på män. Men efter en viss ålder har utbudet av sådana män krympt rejält och graviteten och åldrandet  har kommit i kapp alla mer eller mindre. Erfarenheter har förmodligen också visat, att många av de männen tyvärr varit självupptagna, otrogna, skitstövlar, som saknat andra egenskaper som varit attraktiva och önskvärda så hennes andra behov är gravt understimulerade, och kommer mest sannolikt att tillmötesgås, i helt andra män än sådana hennes fantasier drömmer om. Kvinnan kanske omvärderar och hittar nån som verkligen ser henne och intresserar sig för henne som person och kan erbjuda ett tryggt och kärleksfullt liv istället för passionerade kickar på männens villkor med svek och otillfredsställelse som följd.

Sen finns de klart kvinnor som aldrig värdesatt utseende till att börja med, som själv inte haft den förmånen eller självförtroendet som krävts för sådana män Sådana finns det många av och blir fler och fler med stigande ålder, men även dessa har klart höga krav på attraktiva egenskaper och att mannen i fråga ska ha rätt känslor för dem för att våga satsa och vilja ha ett förhållande.. Att vara attraktiv på många olika plan blir därför något man kan slippa om man vill attrahera en annan person.
    "aldrig" kan slippa!
Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?