Kvinna 45+, hur ska en man se ut?
Det enda jag skulle välja bort är en kraftigt överviktig man. Jag lever rätt hälsosamt och är aktiv och jag tror inte att det skulle fungera av det skälet.
Jag klarar inte av att se en partner trycka i sig sådant som är direkt farligt för hälsan, särskilt i den här åldern med tanke på risken att dö i förtid om man lever så. (Det gäller förstås även tobak och alkohol.)
I övrigt bryr jag mig inte om hur mannens kropp ser ut. Lite trivselvikt är inget problem heller. Det viktiga för mig är värderingar, intellekt och humor. I den här åldern skulle jag inte stå ut med en man som ger mig noll intellektuell stimulans hur vältränad han än är. Den tiden är förbi.
Dessutom gillar jag män av det gamla gardet som aldrig skulle gå på gym och bygga muskler för syns skull, utan har en grundstyrka som kommer av arbete. En naturlig kropp med lite skavanker som visar att en man har levt lite är sexigt. Fast då får man leta sig högre upp i åldrarna. Mina jämnåriga män är ofta för självmedvetna, osäkra och neurotiska, i alla fall här i storstan.