Inlägg från: Anonym (beklagar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (beklagar)

Kvinna 45+, hur ska en man se ut?

Anonym (Badbollen) skrev 2023-02-23 08:21:17 följande:
    Jag har aldrig haft en tjej så jag är osäker, känner mig otillräcklig, dåligt självförtroende. Det är mycket som jag inte behövde höra när jag var yngre. Och det är mycket som jag inte behövt höra sen jag blev vuxen heller. I mitt fall så är det ofta kvinnor som kommenterat och jag kan se hur dom hycklar när jag ser vilka män dom själva väljer.
    Jo vi har fattat det av alla dina trådar, men grejer är såhär draken... de allra flesta har råkat ut för tråkiga saker tidigare i livet men alla låter inte det definiera dem som person och fastnar i en tycka synd om sig själv loop som du tyvärr gjort.

Livet är sällan perfekt för någon, ibland ger livet en smällar. Skillnaden är att vissa utvecklas av det och andra gör inte det utan fastnar. Och du har tyvärr fastnat. Genom åren har många rekommenderat dig att gå i terapi men det har du alltid vägrat... och eftersom du vägrar ta den hjälp som finns att tillgå så kommer du heller ingen vart utan går bara runt runt runt vilket är väldigt synd för hade du sökt hjälp för säg 20 år sen så hade du kanske haft familj och barn vid det här laget och mått betydligt bättre.

Så summa summarum, du har valt din situation själv genom att vägra söka hjälp för dina problem och det kan du inte skylla på någon annan.
  • Anonym (beklagar)
    Anonym (Why?) skrev 2023-06-06 18:21:02 följande:
    Pressen att bygga den perfekta kroppen finns där varje gång du ser Channing Tatum eller Daniel Craig ta av sig tröjan i en film, varje gång du råkar höra kvinnor diskutera manskroppar och varje gång du och dina kompisar tråkar varandra för ölmagar eller manboobs. Den typen av ångest var tidigare främst ett kvinnligt problem. Nu är det vår tur att få en släng av sleven.
    Absolut, jämför bara hur manskroppar såg ut på filmer från 70-80 talet och hur de ser ut nu. Idag tränar ju alla stjärnor upp sig inför sina roller så ja det finns absolut en massa skeva och orealistiska ideal även för män.
  • Anonym (beklagar)
    Anonym (Stålis) skrev 2023-06-08 07:17:19 följande:
    Även för män? Menar du att det är ouppnåeligt för kvinnor att se ut som skådespelerskorna på film? Jag ser såna kvinnor hela tiden i vardagen.
    Jag menar att det snackas jävligt mycket om orealistiska utseende ideal för kvinnor men väldigt lite om män. Tråden handlar trotts allt om hur MÄN ska se ut inte om hur kvinnor ska se ut.
  • Anonym (beklagar)
    Anonym (Stålis) skrev 2023-06-08 11:06:07 följande:

Sanslösa svar... Rynkar på näsan Varför inte vara ärliga?

Det spelar ingen roll, faktiskt.

Och vi kvinnor fungerar precis likadant.

Vad har du för förväntning på hur jämnåriga kvinnor ska vara? Där har du svaret.

Klart svaren bli sanslösa när du inte verkar fattat att tråden handlar om mäns utseende och inte om kvinnors utseende. Vil du diskutera kvinnors utseende borde du kanske starta en egen tråd.
Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?