Inlägg från: Anonym (Linnea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linnea)

Kvinna 45+, hur ska en man se ut?

Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-19 10:49:38 följande:

Svåra frågor som jag inte vet hur jag svara på.

Fester och restaurang gillar jag inte. Vill inte vara i blickpunkten och blir stressad av mycket folk.

Jag är mer för att röra på mig, vara ute i naturen och så.

Men då borde du ju kunna gå med i friluftsfrämjandet eller liknande för att träffa nytt folk. På många platser har de kvällsvandringar som man kan anmäla sig till när man testar olika vandringsleder mm. Då kan man ju gå och vara med och vara helt tyst om man vill men man träffar ändå lite nytt folk. Varar ofta bara några timmar så man fåe ju möjligtjåhet att vila från den sociala samvaron också.

Det finns ju inte bara ett sätt att träffa nya människor på.

Fågelskådning kanske också är bra, där lär det knappast uppmuntras att folk ska prata en massa?

Det finns ocksp massa träningsgrupper där man tex joggar tillsammans någon gång i veckan. Då träffar man också folk utan att konversation krävs eller att man är i centrum kajakpaddlingsgrupper kan jag också tänka mig skulle vara något. Var och en är i sin egen kajak, så man har sitt eget utrymme, med eventuelkt en fikapaus tillsammans.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-19 11:34:18 följande:

Jag tycker om att prata med kvinnor, men jag gillar inte att vara i blickpunkten. Prata inför folk, och känna pressen att man ska vara "underhållare", bjuda på sig själv på det sättet.

Ja, på promemader och kajakturer är man ju inte i centrum på det sättet så det kanske skulle vara ett bra sätt att vidga ditt nätverk?
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-19 11:35:53 följande:

Det är nog mycket p g a erfarenheter där kvinnor säger en sak, och gör tvärtom. Plus att kvinnor faktiskt ofta påtalat vad som är fel på mig.

Har du många erfarenheter av att varje specifik kvinna säger en sak och gör en annan eller handlar det om att en kvinna säger en sak och en annan kvinna gör en annan?
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 07:59:11 följande:

Bara jag som mår dåligt av utseendefixeringen? När en släkting tog studenten och det var bal, då regnade kommentarerna. "Du är så vacker", och hennes kavaljer "han är så stilig".

Skönhet uppmuntras och beundras. Detta är unga människor.

Men det fortsätter upp i åldrarna. En tjej jag hade kontakt med. 46 år. Hon hade lagt upp bilder där hon sminkat upp sig, ny frisyr. Hennes väninnors kommentarer: "nu måste du ju träffa nån", "nu får killarna se upp".

Hon kunde alltså inte träffa nån innan, men nu när hon gjort sig extra fin?

Nej, du är inte ensam om att må dåligt av det. Jag har själv en historik av ätstörning och ett extremt föralt för mitt eget utseende som ung, pch det finns förstås många med mig.

Man får hitta andra värden i livet och i sig själv som gör att man kan stå emot. Kan man inte det på egen hand är det smart att söka hjälp. Att söka hjälp är inte ett svaghetstecken, tvärtom visar det att du tar kommando över ditt liv och gör det du kan för att må bättre. Hela världen är svår att ändra (även om man förstås kan föröka genom engagemang av olika slag i olika frågor) men man kan stärka sig själv så att man själv får ett så bra liv som möjligt.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:22:11 följande:

Så när kvinnor kommenterar min kropp negativt, då är det mitt självförtroende det är fel på? jag inbillar mig att de säger så?

Det är fel på personerna som beter sig otrevligt givetvis vilket många påpekat i tråden.

Du har dessutom utmaningar med din självkänsla eftersom dessa kommentarer hämmar ditt liv så mycket. Det är alltså självkänslan/självförtroende som du behöver jobba på, inte kroppen.

Det innebär inte att du inbillar dig att personerna sagt det de sagt. Hur kommer det sig att du tolkar inlägget så? Det som stod var att det inte är fel på ditt utseende utan på självförtroendet. Det stod ingenting om att du inbillat dig de elaka släktingarna. Förstår inte hur du läser in det.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:20:46 följande:

Kvinnor gillar långa män har jag läst. Jag är 185 så det är nog ganska långt. Men, det är inte bra nog. Nu tar vi vikten då. Jag har alltid varit normalviktig, legat på 75-78 kg.

Inte jättemycket muskler. Är som Jeffrey Dean Morgan och Mads Mikkelsen i kroppen. Jag har haft mer muskler men kände mig trög då. Nu känner jag mig rörlig och klarar av vardagssysslor bra. Bära hem matkassar, bära möbler.

Men inte ens när jag var yngre och hade mycket gratis, som man har då, lättare att vara i form. Jag orkade springa längre, lyfta mer. Så var det bra nog.

Hur snygg din kropp än är kommer det aldrig räcka att bara ha en snygg kropp. Det känns som du gömmer dig bakom din kropp för att slippa ta tag i andra saker i ditt liv. Om du kan skylla på att din kropp ine duger på grund av kvinnors utseendefixering behlver du inte utamana andra saker i livet som att försöka ta kontakter med andra människor osv.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:20:46 följande:

Kvinnor gillar långa män har jag läst. Jag är 185 så det är nog ganska långt. Men, det är inte bra nog. Nu tar vi vikten då. Jag har alltid varit normalviktig, legat på 75-78 kg.

Inte jättemycket muskler. Är som Jeffrey Dean Morgan och Mads Mikkelsen i kroppen. Jag har haft mer muskler men kände mig trög då. Nu känner jag mig rörlig och klarar av vardagssysslor bra. Bära hem matkassar, bära möbler.

Men inte ens när jag var yngre och hade mycket gratis, som man har då, lättare att vara i form. Jag orkade springa längre, lyfta mer. Så var det bra nog.

Hur snygg din kropp än är kommer det aldrig räcka att bara ha en snygg kropp. Det känns som du gömmer dig bakom din kropp för att slippa ta tag i andra saker i ditt liv. Om du kan skylla på att din kropp ine duger på grund av kvinnors utseendefixering behlver du inte utamana andra saker i livet som att försöka ta kontakter med andra människor osv.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:33:58 följande:

Jag koppar det till hur jag uppfattas av kvinnor. För mig känns det bra om kvinnor uppskattar mitt utseende och min kropp. Att få negativa kommentarer känns inte bra för mig. Det gör mig osäker. Och leder till att jag får sämre självförtroende. Jag tycker själv att jag ser ok ut. Jag trivs med min kropp som den är nu. Men kvinnor har problem med det. Så pass att de måste tala om det för mig.

Det har cu förstått vid det här laget.

Men vad ska du göra åt det?

Försöka få till det mest perfekta utsendet någonsin som ingen nånsin kan kommentrra negativt? Eller vad är din plan?
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:35:50 följande:

Jag har alltid tagit första steget med kvinnor. Frågat om fika och liknande. Inte längesen jag försökte senast.

Ja, det är ju bra att du träffar folk. Det lät tidogare i tråden som du mest höll dig hemma och inte hade några sociala kontakter allls. Att ha det är viktigare både för välmåendet och för möjligheten att hitta en partner än en fantastisk kropp.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:39:48 följande:

Jag kan inte göra nåt åt hur kvinnor uppfattar mig. Jag ser ut såhär.

Ok. Kan du göra något åt din egen bild av hur kvinnor uppfattar dig då? Att förstå att det finns viktigare saker än kroppens utseende? Att du kan behöva jobba med andra saker än kroppen för att upofattas som intressant?

Vad är ditt syfte med tråden? Vad hoppas du få ut av den?
Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?