• Anonym (flundran med undran)

    Förhållanden mellan homo- och bi-

    Några till er homo- och bisexuella med erfarenhet.

    Hur vanligt/ovanligt är det att en homosexuell person och en bisexuell person attraheras av varandra och ingår i förhållande med varandra enligt din erfarenhet?

    1. Upplever ni skillnad mellan heterosexuella och homosexuella i acceptans och respekt för en bisexuell läggning, bisexuella personer och bisexuella relationer?

    Nästan samma fråga, fast annorlunda formulerat (ger en viss nyansskillnad):

    2. Upplever ni skillnad mellan heterosexuellas  i acceptans och respekt för en partners dragning till personer av samma kön och och homosexuellas acceptans och respekt för en partners dragning till personer av motsatt kön?

  • Svar på tråden Förhållanden mellan homo- och bi-
  • Anonym (Bi kille sedan 4år)

    Tycker homo och bi håller sig på varsin kant.

    När jag blev bi och vågade träffa andra så blev jag medlem i div sajter för homo och var ärlig med att jag var inte jätte erfaren i sex och ville bli typ adopterad, hitta mentor att träffa och lära mej och göra det han ville. Inte ett svar någonstans. Homo vill inte ha att göra med de som inte är sertifierade fullhomo.

    Däremot finns det massor av sk hetro,gifta,....män där ute som har en stark dröm att få prova va med annan kille. Vi är en helt egen klubb från erfarna till proffs med olika läggningar o roller domimant/passiv, trans/maskulin, vill få det skönt el göra skönt för annan, och ha dragning för vissa saker. Det är imte svart/vit utan en gigamtisk gråskala på allt.

  • Andiie87

    Mitt ex identifierade sig som homosexuell, och jag definierar mig som bi. Vi är kvinnor. Vi hade inga problem att mötas i det trots diskrepansen.

  • Anonym (Jahs)

    Är bi man. Upplever det oftast som att homosexuella oftare håller på att sätta sig in i en massa jobbiga roller, såsom top och bottom, visst där finns de som kallar sig "flexibla" men det blir ändå svårare att hitta någon när folk låser fast sig i påhittade roller och skådespel.

    Själv vill man ju bara hitta någon att ha allmänt sex med utan en massa dominanstjafs inblandat.

  • Anonym (Binyfiken man)

    Jag är binyfiken, det vill säga jag har inte provat ännu.

    Jag har läst någonstans en gång att bisexuella ses med misstänksamhet i båda lägren, som att vi ligger med allt på två ben, oavsett vad som finns där benen möts.

  • 66Joy
    Anonym (Bi kille sedan 4år) skrev 2019-08-31 02:54:45 följande:

    Tycker homo och bi håller sig på varsin kant.

    När jag blev bi och vågade träffa andra så blev jag medlem i div sajter för homo och var ärlig med att jag var inte jätte erfaren i sex och ville bli typ adopterad, hitta mentor att träffa och lära mej och göra det han ville. Inte ett svar någonstans. Homo vill inte ha att göra med de som inte är sertifierade fullhomo.

    Däremot finns det massor av sk hetro,gifta,....män där ute som har en stark dröm att få prova va med annan kille. Vi är en helt egen klubb från erfarna till proffs med olika läggningar o roller domimant/passiv, trans/maskulin, vill få det skönt el göra skönt för annan, och ha dragning för vissa saker. Det är imte svart/vit utan en gigamtisk gråskala på allt.


    Mkt intresserad,hör av dig !
  • Anonym (Bi kille sedan 4år)
    66Joy skrev 2019-09-01 14:25:05 följande:

    Mkt intresserad,hör av dig !


    Hej. Vi har redan brevväxling sedan några veckor. Skrev härligt idag till dej
  • Anonym (Bi kille sedan 4år)
    Anonym (Jahs) skrev 2019-08-31 16:44:33 följande:

    Är bi man. Upplever det oftast som att homosexuella oftare håller på att sätta sig in i en massa jobbiga roller, såsom top och bottom, visst där finns de som kallar sig "flexibla" men det blir ändå svårare att hitta någon när folk låser fast sig i påhittade roller och skådespel.

    Själv vill man ju bara hitta någon att ha allmänt sex med utan en massa dominanstjafs inblandat.


    Nu vet jag inte hur erfaren el många du träffat men att vi efter lite erfarenhet fattar tycke för en viss smak och börjar gilla en viss roll är något fullständigt självklart och inget påhitt el tjafs. Det handlar om att man gillar något och avskyr kanske annat.

    Jo jag är tydlig med vem jag vill träffa el vad ska hända. Men när det då dyker upp puckon som inte vill berätta vem de är el vill och bara skriver "träffas nu" så kan han fara o flyga ända in i Rosenbad. Och det samma när man väl träffas vill göra saker som inte alls har med min smak el roll att göra så har jag bara gått.
  • Anonym (Jahs)
    Anonym (Bi kille sedan 4år) skrev 2019-09-07 22:14:47 följande:
    Nu vet jag inte hur erfaren el många du träffat men att vi efter lite erfarenhet fattar tycke för en viss smak och börjar gilla en viss roll är något fullständigt självklart och inget påhitt el tjafs. Det handlar om att man gillar något och avskyr kanske annat.

    Jo jag är tydlig med vem jag vill träffa el vad ska hända. Men när det då dyker upp puckon som inte vill berätta vem de är el vill och bara skriver "träffas nu" så kan han fara o flyga ända in i Rosenbad. Och det samma när man väl träffas vill göra saker som inte alls har med min smak el roll att göra så har jag bara gått.
    Har träffat en del. Jo men det är klart att man kommer överrens innan vad man vill göra vid en träff och vad som går bort helt. Sen är ju vissa saker beroende på hur det känns när man väl är där. För mig går till exempel allt som kopplar tunga till rövhål bort helt då jag tycker det är äckligt.

    När det gäller oralsex och analsex vill jag både kunna ge och ta, så där uppskattar jag om personen inte låst sig i en roll och endast kan spela dominant. Jag vill att sexet ska vara ömsesidigt, inte ett maktspel. Antar att det är det som kallas "Switch", men jag vill inte kalla mig det, jag vill inte få det till att verka som att jag bytar mellan roller då jag inte vill se mig i någon roll alls.
  • Anonym (Bi)

    Jag är bi-sexuell,vilket gör att jag tänder på båda könen,och min nu varande kille är homosexuell det funkar väldigt bra i våran relation,och han vet om att jag har en kk tjej.

Svar på tråden Förhållanden mellan homo- och bi-