• Missmindie

    Känner mig inte gravid - vecka 6

    Hej!

    Jag är gravid för första gången, och är nu i v. 6 (5+5). Har dock inte känt mig särskilt gravid, varken före eller efter jag plussade. Tog test pga att mensen var 1 vecka sen och då fick jag 2 starka plus. Enda symtomen är trötthet, ont i brösten (men inte värre än vid mens, snarare lite mindre) och molvärk i magen till och från. Det sticker även till i magen då och då och ibland känns det i äggledarna. Har absolut inte upplevt något illamående eller förstoppning alls. Snarare tvärt om så har jag varit varit väldigt risig i magen. Är det negativt att ha så få gravidtecken?

    Mvh Orolig

  • Svar på tråden Känner mig inte gravid - vecka 6
  • Bubbel85

    Det är olika för alla detta med symtom. För mig började illamåendet runt vecka 8 båda graviditeterna. Innan dess var det som du beskriver stickningar i magen, inga andra tydliga symtom. Du behöver inte vara orolig. Grattis till graviditeten :)

  • IceKitten

    Du behöver inte vara orolig. Mängden symtom, eller avsaknaden därav, har absolut ingenting med hur graviditeten går.

    Vissa mår piss och andra mår fantastiskt.

    Jag, personligen, hade i stort sätt inga symtom (var lite trött och fick självfallet en växande mage) alls och bebisen är nu ute och mår jättebra.

  • syntharen

    Du har ju en del symtom ändå Risig i magen var jag också som nygravid. Förstoppningen kom senare. Illamåendet kan komma senare (och då kommer du nog önska att du slapp må illa ), eller så kanske du är en av som har tur och slipper illamåendet helt.

  • brallison

    Jag kände precis likadant under min graviditet med dottern. Illamående typ 2 ggr på em när jag var hungrig (hade efter det en macka med mig till em), förstoppning kommer från järntabletter oftast (och inte av sig själv). Var glad för det

Svar på tråden Känner mig inte gravid - vecka 6