Bra lön?
Det första som dyker upp i mitt huvud är att en bra lön är sin ålder i tusenlappar plus 20.000kr.
Allt som är under sin ålder i tusenlappar tycker jag är dåligt.
Det första som dyker upp i mitt huvud är att en bra lön är sin ålder i tusenlappar plus 20.000kr.
Allt som är under sin ålder i tusenlappar tycker jag är dåligt.
Jag tycker det är SÅ svårt att sätta en siffra på sånt där... I mina öron låter ju typ 45 000 som en bra lön - men säg att det är en person med en enorm villa (dyrt i drift), ensamstående, med jättemånga barn. Då är det ju ingen bra lön längre. Medan 45 000 per person i ett par, med 2 eller färre barn, i en normalstor villa med hyfsat billig/normal drift. Då är det absolut en bra lön.
En annan grej är ålder. En 25-åring som känner 35 000 kontra en 55-åring som tjänar 35 000. Där är det, min åsikt, en bra lön för 25-åringen (utan att veta mer), men högst medioker för 55-åringen (utan att veta mer).
Så jag kan verkligen inte svara rakt av på din fråga TS.
Tack!
Ett konkret svar
Tänker nog i ungefär samma belopp, men blev nyfiken när folk runt mig spontant sa "det är ju en bra lön!" om summor på kanske 10k lägre. Det var å andra sidan några år sedan de var i arbetslivet, så kanske bara lite eftersläp där.