• johannajo

    Vågar jag skaffa barn?

    Detta är kanske en konstig fråga eller konstig oro, men: jag har funderingar på att försöka bli gravid, har en längtan efter bebis, småbarnsår (faktiskt) och även att ha ett vuxet barn att umgås med. Vad jag oroar mig över redan är tonåren. Jag tycker det verkar fruktansvärt jobbigt att ha tonårsbarn. Ständiga bråk? Oron? 
    Blir det kanske annorlunda när barnet är ens eget? Ni som har tonårsbarn, hur många av er har "jobbiga" barn? Finns det ljusglimtar? Hur jobbigt är det, helt enkelt? Tacksam för all slags input :)

  • Svar på tråden Vågar jag skaffa barn?
  • cosinus

    Min 15-åring är jättelätt. Det har hon för all del alltid varit men ingen större skillnad i och med tonåren.

    Retar syskonen lite och kan tycka de är jobbiga men överlag är hon en super-rolig person som man kan skämta med, driva med, skratta med och ha otroligt kul med. Hon är social och är gärna med resten av familjen när hon inte fastnat med någon bok.

    Äldsta sonen fyller 13 snart. Han har lite mer humörsvängningar och kan tjura mer än sin syster och han har ju god tid på sig att bli en gräslig tonåring men det roliga än så länge överväger det truliga med god marginal.

  • johannajo

    Tack, vilket upplyftande svar! Det låter ju nästan som drömmen för tonårsföräldrar :)

Svar på tråden Vågar jag skaffa barn?