• Emstahsa

    Vi som längtar efter en 2020 bebis!

    Jag och min man har precis genomgått vår första ICSI i Egypten och är i dagsläget på ruvardag 5 efter många år av barnlängtan.

    Känns lite hoppfullt men ändå så är man väldigt orolig för att det inte skulle gå vägen.

    Vi har inte gått ut med detta till någon annan än min mans föräldrar, för att jag inte orkar med press från anhöriga just nu.

    Vore kul att utbyta lite med varandra och peppa såklart!

  • Svar på tråden Vi som längtar efter en 2020 bebis!
  • Emstahsa
    MissKelli skrev 2019-04-18 20:27:20 följande:

    Jag hoppar in här. Är på försök 7 och går och väntar på bim den 23e april. Hoppas så mycket att det är vår tur nu!

    Spännande med Egypten! Hur kommer det sig att ni åkte dit? När får du testa?


    Min och jag bor här :) så det blev rätt logiskt så.

    Vi får testa nästa söndag!

    Hoppas det går vägen för er nu!
  • Emstahsa
    Tessaloniki skrev 2019-04-18 20:57:28 följande:

    Jag dyker in här också. Väntar på BIM imorgon enligt NC men jag har en cykel på 31+4 dagar och imorgon är alltså 31-4.

    Jag och min make är på vårat tionde försök och jag har nyligen kontaktat en fertilitetklinik som lyssnade på min oro och var riktigt rara. Dock ska vi fortsätta fram till juni och sen höra av oss i midsommarveckan om det inte gått tills dess. Vi har inga barn sedan tidigare och är 27 och 24 år gamla.

    Jag har i princip gett upp att det ska gå naturligt nu. Med denna cykel vet jag inte alls, min temp efter ÄL är högre än vad den vart tidigare. Det gör att jag känner hopp i en del av mig, medan den andra delen är negativ och tänker att nej, det kommer aldrig gå. Jag köpte dock ett testa tidigt idag, kanske tar det imorgon om tempen fortfarande är hög.

    Värst är att alla är gravida runt mig - en kollega får sin första och min svägerska sin andra i juni, och mina två bästa vänner får sina första i juli. Asjobbigt samtidigt som jag gläds med dem.

    Vore skönt att dela tankar och sorg med er andra som också längtar efter en liten. ??


    Förstår vad du menar med att alla runtom blir gravida och det gör tyvärr att det ofta känns hopplöst, alla andra verkar vara superfertila medans man själv står där och gråter varje gång ett test blir negativt..
Svar på tråden Vi som längtar efter en 2020 bebis!