Barnmorska Södermalm
Hej!
Jag skulle behöva lite hjälp från er Södertjejer. Vilken MVC/barnmorskemottagning valde ni? Vad upplevde ni som positivt och negativt?
Tack på förhand!
Hej!
Jag skulle behöva lite hjälp från er Södertjejer. Vilken MVC/barnmorskemottagning valde ni? Vad upplevde ni som positivt och negativt?
Tack på förhand!
Jag har gått till MamaMia på Götgatan. Jättenöjd, och jag valde att gå dit under min senaste graviditet också, trots att jag inte bor kvar på Söder längre. Alltid snabba svar om jag har undrat något, aldrig några problem med tidsbokningar och en himla trevlig barnmorska.
Södermalms MVC, de är toppen där. Andra gången jag går där.
Positivt: ringer alltid tillbaka inom 1 h. gulliga, utan att vara pluttinuttiga som en del BM kan vara
negativt: kan inte komma på nå´t
Jag går också på mama Mia på Götgatan och har en toppenbarnmorska. Läkaren jag träffade var jag inte lika imponerad av... men henne ska jag ju inte träffa någe mer förhoppningsvis.
Än så länge kan jag alltså rekomendera dem.
Hej Key :) Jag går på Barnmorskorna Gamla Stan, trots att jag bor jättenära Mama Mia på Götgatan. Bytte därifrån i 20e veckan. Det var suuuuuupersvårt att få tag i min BM när jag hade frågor och det var i princip omöjligt att komma fram på telefon för att prata med vem som helst.. Kändes inte bra alls, varken för mig eller min man. Barnmorskorna i Gamla Stan är såååå gulliga, det svarar i princip alltid en barnmorska i telefon och de svarar garanterat när du ringer. Jag har varit lite orolig för jag är helt galet trött så min barnmorska håller mig på lite extra koll med blodprov o urinprov. Vi trivs såååå bra! Hoppas du hittar nån du gillar :) Kram Lisa
Går också på MamaMia trots att jag inte bor på söder men ligger nära jobbet. Kan varmt rekomendera dessa då jag både gillat miljön som känns mer hemtrevlig och all personal jag stött på där som varit mycket tjänstvillig. Fått tidigt UL för att försäkra mig om att jag verkligen var gravid samt ett extra UL då bebben varit lite för inaktiv (=bara sov=) på det första UL. Är nu i v. 22 och varit bara nöjd hittills.
Jag går på Södermalms MVC på barnängsgatan och vi trivs jättebra där.
Tycker att vi ses lagom ofta och att om jag funderar över någonting så finns det alltid en läkare/gynekolog där som kan ta emot samma dag eller i alla fall samma vecka.
En gång i veckan har dom gratis avslappning, vilket jag går på istället för att betala dyrt för gravidyoga som jag först hade tänkt..