• Sat 20 Apr 2019 11:31
    329 visningar
    29 svar
    29
    329

    Han somnar

    Bagar Bengtsson skrev 2019-04-20 11:24:15 följande:

    Du måste ta mera ansvar för hemmet. Städa, fixa disken, laga mat, fixa tvätten, byt till sommardäck-  avlasta! Man blir trött av att sköta allt sånt och då vill man bara sova. Ta med barnen ut så han får egentid.

    Allt i ett förhållande handlar inte om sex. Prata med din man, han behöver säkert egentid, umgås med vänner, kanske få ta en weekend resa och gå på fotboll. massera hans fötter, hämta en öl när han kollar TV. Ge honom en spontan avsugning medans han intar sin öl. Förvänta dig inte något. Det är så avtändande att man förväntas ställa upp. Det tar verkligen bort den lilla sexlusten som finns kvar.

     

    Detta svar får 96,2% av männen här inne när de inte får pippa...

    Jag tycker du ska diskutera med mannen. Kanske han är mer sugen på morgonen. Sen är det väldigt avslappnade som någon sa att tjejen håller i kuken när man ska sova. 


    Alltså det är ett så befogat svar. Det är liksom väl känt att männen förväntar sig att kvinnan sköter allt i hemmet och uppfostrar barnen. Män är lata och har alltid varit. Sen förväntar de sig att kvinnan ska vara sugen på sex. Sugen på sex med en grinig lat man som ligger på soffan. Blä, mansgrisar är det.
  • Sat 20 Apr 2019 13:52
    #9
    Xzx skrev 2019-04-20 12:26:29 följande:

    Gifter man sig med en sådan man så startade nog ens problem långt tidigare...


    Det är ju inte kvinnans fel att männen är grisar.
  • Sat 20 Apr 2019 15:18
    #12
    Anonym (Wtf) skrev 2019-04-20 13:57:13 följande:

    Men om kvinnan väljer att gifta sig med grisen får hon väl banne mig skylla sig själv, eller hur? Ingen tvingade henne att gifta sig med honom.


    Det är inte kvinnans fel i äktenskapet att mannen är en mansbebis. Det är mannens fel. Att gifta sig med en sån är ju otroligt sorgligt. Jag förmodar att man gifter sig för att man älskar varann, har svårt att se att man skulle gifta sig frivilligt med en mansbebis..om man ändå gör det så får man ju räkna med att vara en mamma till sin man.
  • Sat 20 Apr 2019 15:21
    #13
    +1
    Bagar Bengtsson skrev 2019-04-20 14:04:15 följande:

    Om vi utgår från det du skriver att alla män är grisar och kvinnan gör allt i hemmet så betyder det ju att det är kvinnans fel att mannen beter sig så. Mamman sköter ju uppfostran och lär således sonen vad som är rätt och fel. Kvinnan ställer inte krav från dag 1 att man ska hjälpas åt i hushållet.

    Jag vet att en kvinna i snitt gör mer hushållsjobb, likaväl som att mannen jobbar fler timmar på avlönat arbete.

    Jag har själv varit hemma med barn. Den första tiden med första ungen var jobbig, man var lite nervös, tafatt, man var inte van. Sedan efter en tid blebv det roligt. Barn 2 var det roligt från första dagen. Visst är det dagar som är tuffare än andra, men jag lovar dig att mitt avlönade arbete är bra mycket jobbigare än att vara hemma med barn.

    Tur att man har haft tur och bara träffat kvinnor som inte drar alla män över en kam. Som inte ger sex bara för husfrid eller som belöning. Som talar om när hon känner sig stressad och behöver vila upp sig. Jag förväntar mig att hon ställer upp för mig vilket de gör/gjort.


    Well, jag skrev ju inte "alla män". Jag skrev "män". Jag förstår inte din logik? Du menar: är man en fullkomlig rövhatt och ingen säger åt en att sluta vara en rövhatt, så har man rätt till att fortsätta vara en rövhatt? Att då är det till och med den andra personens FEL att man är en rövhatt? För att ingen bad en att sluta vara en rövhatt.
Svar på tråden Han somnar