Själlvutnämnda trafikpoliser!
Vad är det med dessa självutnämnda trafikpoliser? Jag åkte hem i påsktrafiken idag. Vi kör en sträcka som har omkörningsförbud på 2-1-sträcka imorgon och dubbelkollade detta innan vi åkte hos både polisen och trafikverket. Inget omkörningsförbud idag.
När min enfiliga väg övergick i tvåfilig, blev min fil till omkörningsfil. Till höger var det kö, som ändå rullade, om än långsamt. Jag valde då att köra hela omkörningsfilen fram, precis som jag är lärd av både trafikskola och polis. Vid två tillfällen kastar sig bilar ut för att spärra min väg. Ingen av dem blinkade. De kastade sig alltså ut och bromsade hårt så att jag fick göra detsamma. Sen vägrade de flytta sig tills jag fått tuta länge och väl. När jag sen kom fram och skulle svänga in, spärrade bilen så att jag inte skulle kunna komma in. Jag körde på ändå och han valde att flytta sig, för inte ens han ville ha en repad bil.
Vad är det för fel på folk? Vet folk inte hur man kör bil? Hur kan det vara så jäkla svårt att använda en omkörningsfil och om man nu tycker att någon gör fel, hur korkad är man inte då om man utsätter andra för fara?