• Anonym (@)
    Mon 22 Apr 2019 16:02
    701 visningar
    6 svar
    -1
    6
    701

    att börja om med små barn i ny familj

    Vår skilsmässa gick igenom alldeles nu i dagarna och jag är sårad, allt känns främmande och mitt i röran med ledsna barn och en föredetta i spillror är jag förälskad.

    Den nya mannen har två små barn, ett stort hus nära mitt jobb och är perfekt för mig.

    På samma gång som jag är i en kris så är jag också så lycklig.

    Det känns så lätt att bara flytta in hos honom och hoppas allt kommer gå bra.

    Mina egna barn är 10 och 12 och vi har spenderat en del tid tillsammans alla, ibland går det bra och ibland är dom bara på dåligt humör och känner att hans små barn är irriterande.

    Själv kan jag känna i de banorna jag med. Hur ska man orka börja om med vakna nätter och allt som har med den tiden att göra? Ingen vuxentid tillsammans som nyförälskade utan alltid är det något barn hemma och dessutom ofta så pass små att de behöver ständig uppassning? Som att bli fyrbarnsförälder direkt?

    Och hur länge bör det gå innan man flyttar ihop?

    Kommer krisen komma ikapp om vi har för bråttom?

  • Svar på tråden att börja om med små barn i ny familj
  • Mon 22 Apr 2019 16:52
    #1
    +1

    Varför alltid ngt barn hemma? Ha barnen omlott tex hans en vecka (om det går så länge när de är små) och den helgen kommer dina. Sedan när hand åker är dina kvar över veckan. Då lär de känna varandra på den gemensamma helgen men dina barn får 5 dagar att lära känna din nya plus ha huset fritt från småbarn och sedan får du och den nya en barnfri helg.

  • Mon 22 Apr 2019 17:16
    #2
    +1

    Varför är det så brått att flytta ihop och sammanfoga era familjer? Kan ni inte ta det lugnt, låta dig själv och framför allt barnen få landa i att mamma och pappa är skilda, och ha ert eget boende ett år eller två?

  • Anonym (.)
    Mon 22 Apr 2019 17:21
    #3
    +1

    Hade det varit mig det handlat om hade jag tyckt att det varit alldeles för tätt inpå att starta om och bilda en stjärnfamilj. Det har bara gått en kort tid och jag hade gett barnen mycket längre tid att sörja, för det är en stor omställning även för dem.

    Du är förälskad och har en ny man som gör att du får fördelar av att börja om men vad får barnen? Inga sådana positiva fördelar utan snarare tvärtom.

    Men nu är det dig det handlar om och ditt liv. Du gör andra val än mig och det är ok det med. :)
    Jag tror att det är svårt att orka att börja om och jag tror att det är rätt stor risk att det spricker för att orken inte räcker till. 

    Lagom att vänta för mig, är när alla inblandade tycker att det är en bra ide att flytta ihop. Alltså att även alla barn som ska vara med på det.

  • Anonym (Hell no!)
    Mon 22 Apr 2019 18:11
    #4
    +1
    Anonym (@) skrev 2019-04-22 16:02:34 följande:

    Vår skilsmässa gick igenom alldeles nu i dagarna och jag är sårad, allt känns främmande och mitt i röran med ledsna barn och en föredetta i spillror är jag förälskad.

    Den nya mannen har två små barn, ett stort hus nära mitt jobb och är perfekt för mig.

    På samma gång som jag är i en kris så är jag också så lycklig.

    Det känns så lätt att bara flytta in hos honom och hoppas allt kommer gå bra.

    Mina egna barn är 10 och 12 och vi har spenderat en del tid tillsammans alla, ibland går det bra och ibland är dom bara på dåligt humör och känner att hans små barn är irriterande.

    Själv kan jag känna i de banorna jag med. Hur ska man orka börja om med vakna nätter och allt som har med den tiden att göra? Ingen vuxentid tillsammans som nyförälskade utan alltid är det något barn hemma och dessutom ofta så pass små att de behöver ständig uppassning? Som att bli fyrbarnsförälder direkt?

    Och hur länge bör det gå innan man flyttar ihop?

    Kommer krisen komma ikapp om vi har för bråttom?


    Du kanske skulle skifta fokus från dig själv till dina barn?

    Först slås den enda familj de känner till i spillror, sen börjar du jiddra om att flytta ihop med en ny man omgående - som dessutom har småbarn!?!

    Om du vill att det ska gå åt helvete för dina barn, varsågod och flytta ihop. Om du vill att de ska få landa och vänja sig vid den nya livssituationen med varannanveckasliv och allt vad det innebär, vänta för guds skull!!
  • Anonym (Lugnt­)
    Mon 22 Apr 2019 20:30
    #5
    -1 +1

    Ta det lugnt och skynda långsamt.

  • Anonym (mmm)
    Mon 22 Apr 2019 20:35
    #6
    +1

    tycker ni kan vara särbo i ett år i alla fall. Även om skilsmässan gått igenom är det mycket som ska falla på plats året som kommer efter. Man ska skapa nya rutiner kring tex födelsedagar mm. Inte helt läge att flytta ihop med en ny direkt. Är ni särbo ett tag så hinner ni landa mer i det och se om det håller i längden. 

Svar på tråden att börja om med små barn i ny familj