• Benny Retro

Snåla killar!!

Hur hade du reagerat om du gick på dejt och mannen erbjöd sig att betala?

• Benny Retro

Frågan är vad du egentligen är irriterad över? Du har trots allt i samtliga fall accepterat att betala och fortsatt göra så.

• Benny Retro
    Anonym (Fg) skrev 2019-04-26 07:52:35 följande:

Här är la ett till litet exempel. Detta är med en kille jag var tillsammans med i 1,5 år. Han bodde fortfrande hemma så vi sågs alltid hemma hos mig. Blev mer o mer att vi ungicks och efter någon månad hade han flyttat in. Han var inte skriven men bodde lika mycket som mig där och kom o gick när han ville o var där även när jag inte var hemma. Han köpte inte en ända sak till lägenheten. Lyckades få han att betala Halva priset för nya sängkläder. Tänker la att då jag stått för alls våra andra kunde han betala när vi behövde nya o sedan ta med sig ifall vi skulle göra slut. Han bodde som sagt hemma o betalade ca 2000 kr till sina föräldrar trots arbete. Jag hade en hyra på 6000 plus kostnad för el o värme. Efter flera månader säger han: min mamma sa att jag kanske borde betala mindre hemma o ist bidra med pengar till dig. Jag svarade att ja det låter väl väldigt klokt var av han söger: tycker det känns fel.

När han kanske bott hos mig gratis i 1 år så säger jag rakt ut att nu får du börja betala så han började betala 1500 kr/ månad trots han betalade mindre hemma nu med.

Jag fick alltid 2 elräkningar varje månad så jag sa att du kanske kunde betala en av de. Han sa: ja jag kan betala hälften av den ena...

Vad anser ni?

Ja, varför låter du detta fortgå överhuvudtaget?
  • Benny Retro
    Anonym (Fg) skrev 2019-04-27 10:19:56 följande:
    Nej jag dumpade honom en tid därefter.. ångrar att jag inte gjorde det på direkten. Fanns överhuvudtaget inget ansvar alls för hushållet om tex vad som behövdes köpas in o liknande.. jag provade en gång att låta bli att köpa nytt toalettpapper för o se om hn tex tänlte på en sån sak./ inte då... när det kanske var 2 m kvar på sista rullen fick jag gå o köpa...
    Uppenbarligen attraheras du av denna typ av snubbar och dem av dig. Så, vad är egentligen det verkliga problemet tror du?
Svar på tråden Snåla killar!!