Inlägg från: Anonym (Snål kille :D) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snål kille :D)

Snåla killar!!

Jag är också jäkligt snål. Jag brukar bjuda mina dejter på hemlagat istället för att gå ut, hittills har dejterna tyckt det var fint av mig, men i själva verket är jag inte fin, jag är för snål :D

Älskar jag dig och vi är ett par kan jag bjuda dig på restaurang. Är vi inte där än så får du hålla till godo med hemlagad Lasagne (Eller Pannbiff. Kan även laga veganska pannbiffar på kikärtor vid behov) :)

Anonym (rr) skrev 2019-04-23 19:13:30 följande:
    Verkligen! En del är väldigt bra på att avslöja sig själva..Skål
    Vet du ens vad en restaurangmiddag med vin, taxi osv. kostar? Det kan bli över tusenlappen. Lätt. Vem vill lägga en tjugondel av månadslönen på en dejt? Inte jag. Är du sugen på hemlagad Lasagne?
    Daija skrev 2019-04-23 19:24:57 följande:

Brur... det här är familjeliv.se

Tjänar du inte sjusiffrigt så kan du lika gärna gå och hänga på något lågstatus forum som flashback.

Här är alla män miljonärer och alla kvinnor stekheta 9:or.

:) Då har jag hamnat i fel sällskap:D Jag tjänar inte så bra, men jag är skuldfri och har en nödfallsbuffert! :D Sugen på hemlagade blandfärs-pannbiffar? Kan även göras enbart på nötfärs om du av religiösa skäl inte äter fläsk. Eller vegetariska går med bra. Har tom en separat stekpanna specifikt för det.
    Anonym (Jeez) skrev 2019-04-23 20:08:36 följande:
    Men varför tror du att du måste bjuda på en sån dyr middag på en första dejt? Vilka kretsar rör du dig i?

Skippa tjejerna från Öfvre Östermalm och kolla efter någon av alla de som föredrar en kopp kaffe på första dejten. Som de dessutom gärna betalar för själva, eftersom de inte vill verka snåla eller utnyttjande.

Skulle du tvingas betala av misstag för att kassören slog in båda kopparna samtidigt behöver du inte leva på nudlar för den sakens skull. Då klarar du dig även om du inte kan med att be henne swisha de där kronorna.
    En mätt tjej är gladare och dessutom om jag lagar så är vi redan hemma hos mig.

Anonym (Jeez) skrev 2019-04-23 20:41:12 följande:
    Är det vanligt att tjejer kommer hem till dig på middag för en första dejt? Skulle jag aldrig ställa upp på. 

Kaffe på ett uteställe eller en promenad är lagom vid första träffen. Middagsdejt hemma har jag med någon jag redan känner skapligt väl. Efter några veckor kanske. Netflix-och-chill-dejt tidigast efter några månader. 
    Nej det är inte vanligt att tjejer vill ha en dejt med mig öht. Men de (få) som velat det har tyckt att det var en bra idé. Men då har vi pratat via Messenger osv. innan. En tjej jag träffade på Tinder sa "Hemlagad middag OCH sex? Det räcker att en av de är bra så är jag nöjd" Utan att skryta så är min Lasagne väldigt god, och det tyckte hon med.

Lite vitlök gör susen. Sugen på en sen middag? Som sagt jag lagar även vegetariskt och kan anpassa mig efter allergier och religiösa önskemål.
    Anonym (Bella) skrev 2019-04-23 21:40:34 följande:
    Inte för att detta kommer tillföra något till tråden men... jag vill bara säga att du verkar supergullig ju som lagar mat och grejar. Enligt mig är det mycket mysigare att äta en god hemlagad middag än att gå ut på restaurang. Ett plus är när man lagar maten ihop också :)
    Tack! Jo jag gillar att göra det, dessutom så känner jag mig...hemma (haha) i mitt eget hem. Det gör att jag kan slappna av lite mer, får lite bättre självförtroende osv. Så jag tycker det är ett bra sätt att dejta på, att bjuda hem istället för bjuda ut.

Jag kan även laga pannkakor eller baka scones till frukost :) Är du en scone eller pannkaks-tjej? Kanske bacon och äggröra?
    Anonym (Bella) skrev 2019-04-23 22:22:09 följande:
    Förstår vad du menar! Och ja jag kan inte annat än att hålla med. Det är verkligen inget fel på en hemmadejt :)

Åh gud jag älskar scones på morgonkvisten... Kan du göra amerikanska pannkakor också månntro? ;)
    Javisst kan jag det! (Det kan jag egentligen inte alls, men jag kan försöka. Får googla först :D )
    Phalaenopsis skrev 2019-04-24 23:18:36 följande:

Eftersom jag umgicks ganska avslappnat med en del killar brukade jag använda det för att se vilken sorts relation de var ute efter.

Ser till att han står först i kön (syntes som student oftast på fik och enklare matställen):
    Betalar han för sig betalar jag utan vidare för mig.
    Betalar han för båda vet jag att han är intresserad av mig.
    Personer som kommer med konstiga kommentarer försvinner illa kvickt från min telefonlista.

Är det bra eller dåligt att se till att vara först i kön? jag vill stå bakom henne jag är på dejt med om vi hamnar i en kö. Då kan jag kolla in baken.
Svar på tråden Snåla killar!!