• Anonym (G)

Snåla killar!!

Anonym (Fågel) skrev 2019-04-23 13:02:22 följande:

Varför dejtar du någon som du anser är medelmåtta då?

Inget konstigt. Man dejtar för att det kan vara trevligt även om man känner att det är inte rätt tjej jag vill bilda familj med. Är det någon jag känner extra för kan jag vara mer generös. Om inte har jag ingen anledning.
  • Anonym (G)
    Anonym (Jeez) skrev 2019-04-23 13:49:52 följande:

Så du menar att du börjar räkna småpengar på en dejt om tjejen inte känns som din blivande livskamrat? 

Oerhört attraktivt drag.  

Visst, lika attraktivt som att hon inte kan tänka sig betala för mig. Eller gör du skillnad på kön där?
  • Anonym (G)
    Anonym (Idgit) skrev 2019-04-23 17:03:24 följande:

Halleluja! Det finns hopp om mänskligheten!

Påminner mig om konstiga män som när jag var runt 20 år gammal och dom var 35 sa till varann när vi var ute på kundbesök  att "Nu ska Lisa bjuda oss på lunch" och tyckte att den 20-åriga tjejen skulle betala för dom. Varför?! Hur fräcka och dåligt uppfostrade är man inte om man tycker att ett ung tjej ska betala för två vuxna män med bra inkomster? (Jag hade inget representationskonto och det visste dom.) Man kan väl betala var för sig eller så ska dom bjuda den unga tjejen på mat om dom har lite hyfs, tycker jag.

Jag springer på dom nu och då och än idag säger dom saker som att "Du ska bjuda mig/oss på middag/lunch/fika".

Hur är man funtad när man säger så? Varför tigger man gratis mat av någon? Dom tjänar väldigt bra än idag vill jag tillägga.

Varför är det så självklart killen som ska betala om man inte delar på notan? Motivera gärna.
  • Anonym (G)
    Anonym (Jeez) skrev 2019-04-23 18:22:34 följande:

För att om en person av tre insisterar på att en enda person i sällskapet ska betala för alla, så bör han naturligtvis syfta på sig själv. 

Annars betalar var och en för sig, vilket väl får sägas vara det normala. Att säga till någon annan att hon ska betala för alla låter idiotiskt. Men det finns ju gott om idioter för all del. 

Läste du ens inlägget jag kommenterade?

En kvinna som var tacksam över att det fanns män som fortfarande var gentlemen och betalade.
  • Anonym (G)
    Anonym (Fågel) skrev 2019-04-23 21:18:30 följande:

Äcklig människosyn du har måste jag säga. Men lycka till.

Haha, jag är alltså äcklig för att jag sätter upp egna krav på vilka tjejer jag kan tänka mig betala för och vilka jag inte kan det. Kvinnor på FL är verkligen underbara.

Inte för att det spelar någon roll, jag är fullt nöjd med att jag har hyfsat lätt att få tjejer, såväl ons som för förhållanden.
  • Anonym (G)
    Anonym (Fågel) skrev 2019-04-23 23:00:15 följande:

Du pratar om kvinnor som horor, det är äckligt. Skiter fullständigt om du har svårt eller lätt att få tjejer, det hör inte till min frågeställning eller min slutsats.

Är du säker på att du syftar på rätt person?

I vilket inlägg pratar jag om kvinnor som horor?
  • Anonym (G)
    Anonym (Fågel) skrev 2019-04-23 23:18:16 följande:

Snygga tjejer kan du spendera lite pengar på men medelmåttor gör du inte de med. Bara att säg att vilja lägga pengar på snygga tjejer gör att du anser dig kunna köpa dem. Äcklig syn på människor.

Jaså du lyckas inte bättre än att lägga ord i min mun som jag aldrig sagt. I vilket inlägg har jag sagt att jag bara vill lägga pengar på snygga tjejer?

Vad som är äckligt är när man anklagar någon får att ha sagt något man inte alla sagt. Det är inte bara äckligt utan direkt svinigt.
  • Anonym (G)
    Anonym (Fågel) skrev 2019-04-23 23:35:06 följande:

Haha, men va pinsamt det blev nu för mig. Haha, förlåt. Det var ju inte du som skrev inlägg #5. Trodde det var samma person hela vägen.

Du svarade på mitt inlägg och trodde direkt att det var samma person som jag hade kommenterat. Så det kan bli.

Det är ok. Ursäkten godtas, misstag händer.
Svar på tråden Snåla killar!!