• Tue 23 Apr 2019 17:32
    2809 visningar
    7 svar
    7
    2809

    Återföring dag 3 med 6 celler

    Hej!

    Gjorde idag min första återföring där det sattes in ett 6-celligt embryo efter 3 dagar. Doktorn sa att det inte var optimalt så det känns lite modfällt nu. Har ni erfarenheter av att ett embryo med mindre antal celler än optimalt tagit sig?

    Min bakgrund: är 33 år med lågt amh på 0,22. Inga andra fel och partnern har bra spermier. Gjorde första vändan ivf med långa protokollet som fick avbrytas i mitten av januari för att jag svarade för dåligt. Andra omgången fick jag bättre resultat med 5 ägg, dock endast ett klarade sig för ägginsättning - det som är i mig nu. Tydligen hade ett till befruktats med flera spermier och det är tydligen inte normalt så det kastades.

    Vill gärna höra solskenshistorier men också sanningar från er!

  • Svar på tråden Återföring dag 3 med 6 celler
  • Tue 23 Apr 2019 21:47
    #1

    Är nästan 40 år och är v.10 nu med ett 3-dagars. Man brukar säga att det är säkrare med 5-dagars/blastocyster för att lättare urskilja de mest livskraftiga äggen men å andra sidan avstannar ju flera just för att de inte är i sin rätta miljö dvs. livmodern.

  • Tue 23 Apr 2019 22:39
    #2
    Aniara II skrev 2019-04-23 21:47:18 följande:

    Är nästan 40 år och är v.10 nu med ett 3-dagars. Man brukar säga att det är säkrare med 5-dagars/blastocyster för att lättare urskilja de mest livskraftiga äggen men å andra sidan avstannar ju flera just för att de inte är i sin rätta miljö dvs. livmodern.


    Stort grattis till dig! Vet du hur många celler ditt återförda ägg hade när det sattes in?
  • Tue 23 Apr 2019 23:13
    #3
    Längtar2019 skrev 2019-04-23 22:39:32 följande:

    Stort grattis till dig! Vet du hur många celler ditt återförda ägg hade när det sattes in?


    Tyvärr inte för att cellerna höll på att dela sig vid insättning, men 6 på väg att bli 12 antar jag. Tack btw!
  • Tue 23 Apr 2019 23:46
    #4

    Tyvärr minus här på dom återföringarna. Exakt samma amh som du också:) Gjorde 6 försök, 4 på maxdos deluxe. Fick ut 5 ägg som Max och en gång fick jag tillbaka 2. Blev inget plus så vi gick vidare med ÄD och det gick direkt:) be om att få göra nästa försök direkt om det inte tar sig, gjorde effekt på mig. Storg lycka till!

  • Wed 24 Apr 2019 07:26
    #5

    Om du känner av lite molvärk/stick/hugg/drag de närmaste 6 dagarna, särskilt på 7:e dagen efter insättningen så är chansen stor att det har vidareutvecklats och inplanteras. Tips - försök att vila och gör inget fysiskt ansträngande, stressa inte och inget kaffe/samlag under tiden den första veckan. Hoppas det går vägen för dig!

  • Wed 24 Apr 2019 08:07
    #6

    Jag fick återföring av ett 2-dagars i torsdags. Också undrat vad som är optimalt då hört flera som fått återföring dag 3-5. Nu går man å känner efter hela tiden, trots att man inte borde. Inte känt av nåt stick än men kanske är för tidigt? Mitt första försök detta, oförklarlig barnlöshet. Känt mig trött å öm i brösten men kan lika gärna vara vaginaltabletterna som ligger bakom antar jag.

  • Wed 24 Apr 2019 20:48
    #7
    Viennah skrev 2019-04-24 08:07:19 följande:

    Jag fick återföring av ett 2-dagars i torsdags. Också undrat vad som är optimalt då hört flera som fått återföring dag 3-5. Nu går man å känner efter hela tiden, trots att man inte borde. Inte känt av nåt stick än men kanske är för tidigt? Mitt första försök detta, oförklarlig barnlöshet. Känt mig trött å öm i brösten men kan lika gärna vara vaginaltabletterna som ligger bakom antar jag.


    Är det 2-dagars borde det vara senast imorgon du kan känna av stick etc. Jag måste dock tillägga att det är många som inte känner något när ägget fäster.
Svar på tråden Återföring dag 3 med 6 celler