• Don3

Vilka är dina erfarenheter av Klarna?

jrockyracoon skrev 2019-04-26 01:12:24 följande:

De har en riktigt dålig hemsida. Man hittar inte så lätt på den, och alla ens kommande utbetalningar finns inte där.

Jag ville betala en sak direkt, och valde då alternativet betala med konto. Sedan visade det sig att detta alternativ betydde att jag inte skulle betala direkt, utan en liten del per månad, med en rejäl ockerränta.

Jag gick in på hemsidan, men där fanns inget sätt att förstå hur jag skulle kunna ändra, eller betala den räkningen. Eftersom jag inte orkade ringa och tjafsa, blev jag mot min vilja tvungen att vänta en hel jävla månad på att första räkningen skulle komma, med delbetalningen.

Sedan när jag skulle betala hela beloppet + en hel massa till (ockerränta och administrativ avgift) strulade det också, så jag fick kämpa en hel del innan jag lyckades.

I fortsättningen ska jag lusläsa alla betalningsalternativ och därtill försöka undvika Klarna i det längsta. Så klarnt...

Så du säger att för att du missförstod, så orkade du inte ringa och få hjälp att lösa problemet från deras trevliga hjälpsamma kundtjänst. Så det är de deras fel? Tror de är tacksamma om du väljer andra lösningar.
  • Don3
    Anonym (Nja...) skrev 2019-05-01 22:50:38 följande:

Första gången skulle jag betala med faktura från Klarna men det kom ingen faktura. Måste påminna via mejl.

Andra gången skulle jag också betala med faktura från Klarna men det kom ingen. Skrev mejl men fick inget svar eller nån faktura. Till slut ringde jag. Trevlig tjej svarade men hon sa att faktura skickats. Hon sa att jag skulle kolla skräpmejlen, det hade jag redan gjort. Till slut skickade hon fakturan via mejl. Då såg jag att fakturan var daterad redan innan jag fått varan. Fakturan måste betalas inom 14 dagar så det blev bråttom att betala.

Tredje gången skulle jag beställa från en hemsida från en tredje leverantör, ny för mig. Kryssade för fakturaalternativet men plötsligt var jag inne på en sida där man betalade direkt i förskott. Men sen fick jag iaf varan och då var det skönt att slippa tänka på betalningen. Felet var kanske hemsidans den gången.

Att fakturan är daterad före du fått varan beror på att när den du handlat från meddelar att varan är skickad så skickar klarna ut sin faktura (tror de skickar fakturan dagen efter) tar då leveransen mer än en dag är det ju inte konstigt du får fakturan före varan.
Svar på tråden Vilka är dina erfarenheter av Klarna?