Mest rasistiska du varit med om
Jag och min dotter är blonda och har blå ögon. Svenska stereotyper med andra ord.
Vi blev nära vänner med ett par nysvenska tjejer som vi har lärt renare uttal på svenska och de lär oss en hel del arabiska, mest på skoj till en början men över några år tillsammans så kan vi nu utan större problem förstå vad som sägs i vardagsspråket. Det kommer oftast som en positiv överraskning när vi kan svara på något som sägs, för vi ser verkligen supersvenska ut :3
Min dotter och jag är ofta ute och promenerar, och passerar emellanåt grupper av utländska killar och fy bubblan vad ofta de säger elaka och rent utav rasistiska och kvinnoförnedrande saker om Svenska tjejer de ser. Det är jättevanligt!!
En gång så sa en grupp invandrare riktigt fula saker om min dotter och vad de ville göra med henne.. Jag kunde inte hålla igen, och skällde ut dem efter notor och använde ett och annat nedvärderande ord tillbaka.. men de tuffade bara till sig och pekade ut oss som rasister högt och tydligt så att andra hörde. Givetvis var det någon ovetande sympatisör som bad oss att lämna dem ifred, och att rasister som oss borde skämmas. Nästan så att vi blev utbuade av andra Svenskar. Jag blev helt mållös..