• Oschlaka

Sri Lanka dåd

Inte en tråd om dådet i Sri Lanka här på familjeliv. 
    Det bevisar hur själviska människor har blivit!
    Det är mitt och ditt fel att detta händer i Sri Lanka hur mycket vi än försöker frita oss från vårt ansvar!
    Detta drabbar oss tillbaka i form av karma!
    Många som läser detta blir säkert nu irriterade och bläddra vidare så jag förväntar mig inte många kommentarer vilket är ännu ett bevis på min tes. 

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/na9rBm/vastvarldens-passivitet-kan-skapa-mer-terror

• Svar på tråden Sri Lanka dåd
  • Don3

Om det är ditt fel får stå för dig men mitt fel är det inte.

• Oschlaka

Inga profilbilder har ändrats till Sri Lankas flagga så som fallet var med Frankrike...

• Oschlaka

På facebook ,instagram m.m. 

• BurningDiamond
    Oschlaka skrev 2019-04-25 09:35:50 följande:

Inga profilbilder har ändrats till Sri Lankas flagga så som fallet var med Frankrike...

Så om jag inte byter profilbild till en ny flagga varje dag det händer skit i världen så är jag en terrorist och självmordsbombare? Den analysen får du utveckla närmare.
  • Mompreneur

Man blir ju matad med sånt här varje dag, så man blir lite avtrubbad.

Dock var detta extremt omfattande och det är klart att man påverkas.

Men livet måste gå vidare. Vad ska vi göra åt saken? Religion är roten ur all ondska på den här jorden.

Så här har det alltid sett ut och så här kommer det alltid att fortsätta se ut.

• Oschlaka
    BurningDiamond skrev 2019-04-25 11:32:51 följande:
    Så om jag inte byter profilbild till en ny flagga varje dag det händer skit i världen så är jag en terrorist och självmordsbombare? Den analysen får du utveckla närmare.
    nej det var inte så jag menade
  • washo
    Oschlaka skrev 2019-04-25 06:25:57 följande:

Inte en tråd om dådet i Sri Lanka här på familjeliv. 
    Det bevisar hur själviska människor har blivit!
    Det är mitt och ditt fel att detta händer i Sri Lanka hur mycket vi än försöker frita oss från vårt ansvar!
    Detta drabbar oss tillbaka i form av karma!
    Många som läser detta blir säkert nu irriterade och bläddra vidare så jag förväntar mig inte många kommentarer vilket är ännu ett bevis på min tes. 

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/na9rBm/vastvarldens-passivitet-kan-skapa-mer-terror

Det heter smygrasism. 
  • BurningDiamond
    Oschlaka skrev 2019-04-25 15:10:33 följande:
    nej det var inte så jag menade
    Så hur menar du att det är mitt fel att folk agerar terrorister?
  • Oschlaka
    BurningDiamond skrev 2019-04-25 18:55:11 följande:

Så hur menar du att det är mitt fel att folk agerar terrorister?

Vad pratar du om? Vilka folk agerar som terror?
Svar på tråden Sri Lanka dåd