Cnowle skrev 2019-04-26 00:47:18 följande:
Och det gör man ju inte när andra inte finner en attraktiv för att självkänslan är dålig och då blir självkänslan ännu sämre och då blir man ännu mindre attraktiv och... så sluts den onda cirkeln. Önskar jag visste hur man bryter den och tar sig ur den nedåtgående spiralen.
Jo det är klart att det kan vara en ond cirkel. Men det är ju inte heller så enkelt sommart man inte kan träffa nån för att man inte har fantastiskt självförtroende eller självkänsla. Men det jag ville ltfta fram ör vad jag tror att man (tjejer) ofta menar när de säger att mannrn ska ha gott självdörtroende. Att det inte handlar om att försöka synas och höras mest u
tan att man trivs med sig själv och ör så trygg att man kan hantera vardagens kriser tillsammans osv. Sen är det ju generell så i livet att har man god självkänsla vågar man mer. Och ett gott självförtroende kan också hjälpa en på traven. Det är ju inte specifikt för dating.
Eftersom du uppfattas som störig och jobbig när du förösker utstråla självsäkerhet, tänker jag att du missförstått vad som oftast avses.
Att vilja stå i cenrum och synas och höras är inte nödvänsigtvis = med gitt självförroense och självkänsla och det ör heller sällan det som avses. Det ör väl mer en personlighetstyp. Man kan ha en lugn persknlighet och ändå ha såväl gott självförtroende som god självkänsla.
Men har du generwllt dålig självkänsla, eller bara dåligt självförtroende vid dating? För ha man generellt dålig självkänsla eller är missnöjd med varsagen tror jag att man ska blja där. Terapi kan man behöva men ocksp göra praktiska förändringar i livet. Om man skapar ett liv där man trivs bra (och inte lägger förhoppningarna på att en parner ska förändra livet å en), tror jag man kommer må böttre, självkänslan höjs och så även möjligheten att träffa någon.
Jag tänker också att man utstråla mer trygghet i sig själv om man täffar någon genom intessen och liknande. Om mannhåller på med en hobby och täffar folk dä så ha man ju ofta något gratis, tex samtalsämne och akiviteter som båda gillar och där man känner sig trygg.