• isa94

Emmaljunga barnvagn

Vi har köpt en NXT90F. Har dock inte hunnit prova den ordentligt då lillen kommer i juni. Men har hört otroligt gott om NXT av flera som är vana vagnkörare som har haft olika vagnar.

• isa94
    Izzyfizzy skrev 2019-04-25 23:04:33 följande:

Okej vad kul. Vad har de som rekommenderat den för er tyckt varit bra med den? Jag tycker den känns så "stel", alltså inget bra gung/stötdämpning i den, men det kanske inte alls stämmer. Hur upplever du det?  

Den är lätt och smidig, inte så klumpig som många andra känns. Bra med förvaring som man lätt kommer åt under, den känns liten och stor på samma gång. Sen enligt mig den absolut snyggaste vagnen på marknaden just nu.

Sen kan jag bara minnas hur andra vagnar känts med stötdämpning. Och tror nog inte denna har mest om man säger så. Så det beror nog lite på vart man bor och vad man är ute efter. Har man mycket ojämna vägar där man bor vill man nog ha en med mera dämpning.
  • isa94
    Izzyfizzy skrev 2019-04-26 11:30:18 följande:

Ja den känns verkligen rejäl och stabil vilket är viktigt för mig. Ni som hade 4 fasta hjul undkom problemet med svåråtkomlig varukorg antar jag? Vi kommer nog satsa på svängbara hjul fram just för att lättare kunna ta oss fram i i stan och butiker, men egentligen är jag lite kluven. 4 fasta hjul känns på något sätt ännu säkrare och stabilare samt mer tillförlitligt i snö och slask

De svängbara hjulen kan du ju alltid låsa så att de blir som fasta.

Kan göra det på våran nxt90, svårt att tro att det inte går att göra på alla :)
Svar på tråden Emmaljunga barnvagn