• shoshin

    Hon drog, vad gör jag nu?

    Hej!

    Jag är så jäkla trasig just nu och har aldrig mått såhär i hela mitt liv.

    "Hon krossade mitt hjärta som det aldrig blivit krossat förut och nu famlar jag runt här i mörkret på mina knän och försöker plocka upp bitarna"

    Jag och min sambo var tillsammans i 4 år. Vi träffades när jag var 22 och hon 20. Vi gick igenom väldigt mycket under dem åren tillsammans. Hennes mamma gick bort i cancer, hennes bror var grov missbrukare och bodde till och från hemma hos oss, hon började studera på su och klarade inte studierna så jag fick hjälpa henne med det på kvällarna. Det föll naturligt att jag la mig själv åt sidan och fick ta hand om henne. Men det gjorde mig inget. Hon gick igenom så mycket och allt jag ville i livet var att hon skulle må bra. Hon var hela min värld. Jag ska tillägga att jag föll pladask första gången jag såg henne också och har aldrig varit så kär förut. Min första och sista kärlek sa vi alltid. Vi såg allt framför oss, vi skulle bli gamla, tre barn, bo i Hägersten. Hon ringde mig alltid när hon var påväg hem från något och jag älskade alltid att höra hennes röst. Vi var så kära det går att bli tror jag. Bästa tiden i mitt liv!

    Men sen lämnade hon mig utan några varningsklockor för 8 veckor sedan. Jag kom hem från jobbet och då sa hon att hon kände sig tom och inte visste vad hon kände längre. Inget tjafs, inga pauser ingenting. 4 år tog slut på en dag. Vilket skämt...

    Jag såg det verkligen inte komma och har hela tiden tänkt att vi aldrig kommer att göra slut då vi gått igenom så mycket. Mitt ego sa också att jag gjorde allting rätt. Ändå skillnaden i vårat förhållande var att jag för första gången gick ner mig lite och blev lite deppig i tre månader då hon ville flytta så jag hoppade på ett till jobb. 

    Hon har super många vänner och bor nere på stan med en kompis men ingen kunde hjälpa henne och flytta hennes grejer så jag hjälpte henne med det också. Vi tog två promenader strax efter att det tagit slut och det var som att det var en vägg mellan oss. Jag nådde inte riktigt fram och hon sa hela tiden att hon tagit rätt beslut och att det kommer gå bra för oss. Var hon alltid såhär ytlig eller hade jag fått ett annat perspektiv? En vecka efter att hon gjort slut och visste om att jag låg hemma och var helt förstörd så la hon upp på instagram "celebrating life" och en boomerang bild när hon skålar med hennes vänner. Såg henne på stan för en vecka sedan med en annan kille och tog bort henne från sociala medier och raderade alla bilder på henne efter det. Kändes som att jag raderade hela mitt liv.

    Jag har varit arg, ledsen, chockad. Första veckan låg jag hemma hos mamma och bara skakade. men nu när värken i hjärtat har gått över, känslorna lagt sig och kompisarna slutat höra av sig så står jag här och vet inte var jag ska. Allting jag gör känns så meningslöst. Jag uppskattar ingenting. Jag gör allt rätt. Äter, tränar, sätter upp mål. Pluggar till hp för att söka till dietist-programmet i vår. Jag kör yoga och mediterar, försöker hitta något lugn i mig. Kört bodybuilding innan i 10 år men ruttnat helt på det. Jag ska börja med boxningen på måndag igen och köra fram till sommaren.

    Men som sagt allt känns så meningslöst och tårarna är aldrig långt borta. Gråter minst en gång per dag. Jag saknar henne, hennes lukter, hennes oskyldighet, hennes kinder. Hur ska jag gå vidare? Och när kommer jag uppskatta livet igen? Jag vill gå tillbaka till den glada, sociala, trygga killen jag var innan jag träffade henne. Men vet inte hur jag ska hitta dit. Och hur kan hon gå vidare så lätt? Fattar fortfarande ingenting...
  • Svar på tråden Hon drog, vad gör jag nu?
  • Anonym (Hoppla)

    För det första, det verkar som att hon har gått vidare mkt snabbt, men det r bara för att hon gick igenom processen innan hon dumpade dig.

    Häng inte upp dig på det, fortsätt som du gjort med studier, träning, gå ut och gör nåt, ställ in dig på 6 månaders singel liv.

    Helt OK att sakna, naturligt, men fastna inte där, och hoppa inte in i nytt förhållande bara för att ersätta det gamla.

    Personligen hade jag blockerat, sen raderat hennes nummer, för att förhindra fylle-sms och hindra henne från att krypa tillbaka.

    Detta säger jag som en dumpad kille som kom hem till lgh, där mina saker var packade, och hade lapp med orden ?flytta, det är slut?

    Idag är jag gift och har barn med kvinnan jag fann 8 månader senare.

  • smulpaj01

    Förmodligen har hon gett dig signaler eller rena ord under en längre tid men du har inte kunnat eller velat se detta. Till slut fanns det ingen annan utväg för henne än att helt enkelt göra slut.

    Man måste bearbeta ett så pass långt förhållande under en viss tid. Hon gjorde det troligen flera månader innan ni slutligen bröt, men du har fått börja ditt sörjande efter uppbrottet.

    Låter ändå som att du är stark och kommer komma på fötter igen väldigt snart. Inom kort kommer du se henne som ett vackert minne medan kvinnan du gifter dig och får barn med kommer vara fin stora, sanna kärlek.

  • Shameless

    Jag beklagar sorgen TS. En bekant var med om liknande, han blev dumpad en vacker dag och han satt där frågandes som en fågelholk. Dumpningen kom som en blixt från en klar himmel. Han fick i efterhand veta att hon varit osäker på sina känslor i ett års tid och hoppades på att de skulle komma tillbaka, men när det inte skedde så gjorde hon slut. Kanske är det något liknande i ditt exs situation.

    Tycker att det är ruttet gjort av henne att inte vara mer finkänslig. Där ligger du med hjärtesorg och hon ska visa upp inför alla hur lycklig hon är utan dig typ.

  • Anonym (ppppp)

    Man kan också fundera över vad hon skulle skriva om hon la upp en tråd. TS, det är förstås jätteledsamt för dig men hon kanske tycker att hon har gett signaler , men du inte har plockat upp dem?
    Oavsett vad, så är läget som det är och du behöver mer tid. Jag vet det inte låter som en tröst men det kommer mattas av, det du känner just nu. En dag kommer du plötsligt inse att du mår lite bätte, orkar lite mer, kanske inte tänkt på henne den dagen osv. 

  • shoshin
    Anonym (Hoppla) skrev 2019-04-26 14:48:53 följande:

    För det första, det verkar som att hon har gått vidare mkt snabbt, men det r bara för att hon gick igenom processen innan hon dumpade dig.

    Häng inte upp dig på det, fortsätt som du gjort med studier, träning, gå ut och gör nåt, ställ in dig på 6 månaders singel liv.

    Helt OK att sakna, naturligt, men fastna inte där, och hoppa inte in i nytt förhållande bara för att ersätta det gamla.

    Personligen hade jag blockerat, sen raderat hennes nummer, för att förhindra fylle-sms och hindra henne från att krypa tillbaka.

    Detta säger jag som en dumpad kille som kom hem till lgh, där mina saker var packade, och hade lapp med orden ?flytta, det är slut?

    Idag är jag gift och har barn med kvinnan jag fann 8 månader senare.


    Härligt att höra att du hittat den rätta! Sjukt sätt hon gjorde slut med dig på! inga förvarningar där heller? Jag har förminskat henne helt. Tagit bort från allt och raderat bilder. När började du bli nyfiken på livet igen?
  • shoshin
    smulpaj01 skrev 2019-04-26 16:14:32 följande:

    Förmodligen har hon gett dig signaler eller rena ord under en längre tid men du har inte kunnat eller velat se detta. Till slut fanns det ingen annan utväg för henne än att helt enkelt göra slut.

    Man måste bearbeta ett så pass långt förhållande under en viss tid. Hon gjorde det troligen flera månader innan ni slutligen bröt, men du har fått börja ditt sörjande efter uppbrottet.

    Låter ändå som att du är stark och kommer komma på fötter igen väldigt snart. Inom kort kommer du se henne som ett vackert minne medan kvinnan du gifter dig och får barn med kommer vara fin stora, sanna kärlek.


    Tack! Jag försöker vara stark och göra allt rätt men som du säger så tar det väl lite tid och hon redan processat. Sjukt att man kan vara så kall bara... Hon berättade att hon känt såhär i tre månader. När jag frågade varför hon inte sagt nåt så jag hade kunnat lösa det så sa hon bara att hon hade hoppats på att det skulle gå över...
  • shoshin
    Shameless skrev 2019-04-27 01:16:45 följande:

    Jag beklagar sorgen TS. En bekant var med om liknande, han blev dumpad en vacker dag och han satt där frågandes som en fågelholk. Dumpningen kom som en blixt från en klar himmel. Han fick i efterhand veta att hon varit osäker på sina känslor i ett års tid och hoppades på att de skulle komma tillbaka, men när det inte skedde så gjorde hon slut. Kanske är det något liknande i ditt exs situation.

    Tycker att det är ruttet gjort av henne att inte vara mer finkänslig. Där ligger du med hjärtesorg och hon ska visa upp inför alla hur lycklig hon är utan dig typ.


    Tråkigt att höra med din kompis. Det suger verkligen! Ja hon berättade på en av promenaderna att hon känt såhär i tre månader och inte velat haft sex det senaste året wtf... Sjukt att en människa man delar allt med kan bli en främling på en dag. Ja hon har betet sig på ett riktigt dåligt sätt och bryr sig nog inte ens eller tänker på mig... lever för dagen.
  • shoshin
    Anonym (ppppp) skrev 2019-04-27 08:46:45 följande:

    Man kan också fundera över vad hon skulle skriva om hon la upp en tråd. TS, det är förstås jätteledsamt för dig men hon kanske tycker att hon har gett signaler , men du inte har plockat upp dem?
    Oavsett vad, så är läget som det är och du behöver mer tid. Jag vet det inte låter som en tröst men det kommer mattas av, det du känner just nu. En dag kommer du plötsligt inse att du mår lite bätte, orkar lite mer, kanske inte tänkt på henne den dagen osv. 


    Tack för peppen! Jo ett mynt har ju alltid två sidor men när jag frågade så hade hon inga svar mer än att jag inte gjort något fel och att hon gjort rätt beslut...
  • shoshin

    Tja!

    Nu verkar det dött här men om någon läser det här inlägget i framtiden som fått sitt hjärta krossat så tänkte jag skriva ett lite uppiggande inlägg.

    Det har nu gått över tre månader och jag mår faktiskt helt okej. Det är mycket som hänt under den här tiden men att ligga och skaka på badrumsgolvet eller att ha ständigt ont i hjärtat känns nu mil bort. Jag har varit på tre dejter med tre olika damer varav en har jag träffat fyra gånger efter det men känner nu att jag måste fokusera lite mer på mig själv igen. Så jobbigt när dem blir ledsna fast man varit rak och ärlig från början. Säkert för att man vet hur ont det gör att bli sårad... Anyways livet rullar nu på och det var nog för några veckor sen mycket vände då en nära vän tvingade mig till spa och sedan krogen. Vi började prata med några tjejer i bubbelpoolen på spat och träffade dem sedan ute. Kvällen var helt magisk, jag levde i nuet som aldrig förr och det var lätt en av dem roligaste kvällarna i mitt liv. Det tackar jag yogan och mediteringen för. Iaf så slutade det med att jag gick hem med en av tjejerna och allt kändes okej. Fortfarande svårt att vara riktigt nyfiken på livet och katastroftankar finns kvar innan jag ska göra saker men sen när jag väl gör dem så går det hur bra som helst. Jag drömmer fortfarande mycket om exet men som sagt livet är värt att leva ändå! Hon var trots allt bara en tjej och historierna vi berättar för oss själva är alltid värre än det som egentligen hände. Jag har förlåtit henne och snart är jag redo att visa mig sårbar igen. Att förlåta är att släppa hoppet om att det förflutna hade kunnat varit annorlunda. Jag kommer aldrig förstå henne eller hålla med henne men jag förlåter henne för hon gjorde det hon trodde att hon var tvungen att göra. Och det är okej! Allt gott <3

  • Shameless
    shoshin skrev 2019-04-29 09:41:13 följande:

    Tråkigt att höra med din kompis. Det suger verkligen! Ja hon berättade på en av promenaderna att hon känt såhär i tre månader och inte velat haft sex det senaste året wtf... Sjukt att en människa man delar allt med kan bli en främling på en dag. Ja hon har betet sig på ett riktigt dåligt sätt och bryr sig nog inte ens eller tänker på mig... lever för dagen.


    Jag tycker det märkligt att personer vars känslor förändras för sin partner inte berättar det utan istället håller det inom sig. Blir ju inte bättre av det och det blir ju helt jävligt för den som plötsligt blir dumpad.
    shoshin skrev 2019-06-06 22:01:14 följande:

    Tja!

    Nu verkar det dött här men om någon läser det här inlägget i framtiden som fått sitt hjärta krossat så tänkte jag skriva ett lite uppiggande inlägg.

    Det har nu gått över tre månader och jag mår faktiskt helt okej. Det är mycket som hänt under den här tiden men att ligga och skaka på badrumsgolvet eller att ha ständigt ont i hjärtat känns nu mil bort. Jag har varit på tre dejter med tre olika damer varav en har jag träffat fyra gånger efter det men känner nu att jag måste fokusera lite mer på mig själv igen. Så jobbigt när dem blir ledsna fast man varit rak och ärlig från början. Säkert för att man vet hur ont det gör att bli sårad... Anyways livet rullar nu på och det var nog för några veckor sen mycket vände då en nära vän tvingade mig till spa och sedan krogen. Vi började prata med några tjejer i bubbelpoolen på spat och träffade dem sedan ute. Kvällen var helt magisk, jag levde i nuet som aldrig förr och det var lätt en av dem roligaste kvällarna i mitt liv. Det tackar jag yogan och mediteringen för. Iaf så slutade det med att jag gick hem med en av tjejerna och allt kändes okej. Fortfarande svårt att vara riktigt nyfiken på livet och katastroftankar finns kvar innan jag ska göra saker men sen när jag väl gör dem så går det hur bra som helst. Jag drömmer fortfarande mycket om exet men som sagt livet är värt att leva ändå! Hon var trots allt bara en tjej och historierna vi berättar för oss själva är alltid värre än det som egentligen hände. Jag har förlåtit henne och snart är jag redo att visa mig sårbar igen. Att förlåta är att släppa hoppet om att det förflutna hade kunnat varit annorlunda. Jag kommer aldrig förstå henne eller hålla med henne men jag förlåter henne för hon gjorde det hon trodde att hon var tvungen att göra. Och det är okej! Allt gott <3


    Hjärtesorg tar tid att komma över men lyckligtvis så verkar du vara en bra bit på vägen. Glädjande att höra! När det tog slut med mitt ex så var jag ett vrak i ett halvår innan jag blev mig själv igen. Har du någon kontakt med ditt ex i dagsläget?
Svar på tråden Hon drog, vad gör jag nu?