• Apricospaj

    Snälla hjälp med val av sås till kött bröllop

    Hej! Jag har av restaurangen blivit rekkommederad 4 såser ;

    Tryffelsky

    Rödvinssky

    Cognacsky

    Portvinssås

    Köttet kommer vara antingen helstekt oxfilé eller helstekt entrecote.

    Tillbehöret eventuellt potatiskaka med Västerbottenost.

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Snälla hjälp med val av sås till kött bröllop
  • Kjell2

    Sky, för mycket kladdig annars med potatiskaka.

    Ta den ny själva tycker är godast

  • Anonym (Annabus)

    Be om smakprover att ta med hem och testa. Alla är goda, men det är ert val.

  • ballerinakakaoreo

    Personligen tycker jag att du borde köra på ett säkert kort med en sås du själv tycker är god. Jag själv tycker att rödvinssky samt bearnaisesås passar otroligt bra till nötkött och potatiskaka.

  • Apricospaj

    Hej:) tack för svaren.

    Tyvärr så får vi inte provsmaka:/ jätte dåligt jag vet men de är mkt annat som vi tycker om med lokalen.

    Jag har bara smakat rödvinssky förut så tänkte att om folk har smakat alla kanske de kunde skriva sin favorit och om fler svarade skulle jag kunna se vilken som verkar vara mest populär och störst chans att den går hem hos gästerna:)

  • Anonym (Annabus)

    Be restaurangen rekommendera den såsen de fått mest beröm för. Alla såser är goda, men de smakar ju ändå inte lika från restaurang till restaurang. Lita på kockens val.

  • Anonym (Annabus)

    Jag tror jag hade valt bort portvinssås. Den har en smak med mycket karaktär som kanske inte går hem hos alla gästerna.

  • Coccolina
    Apricospaj skrev 2019-04-28 23:18:07 följande:

    Hej:) tack för svaren.

    Tyvärr så får vi inte provsmaka:/ jätte dåligt jag vet men de är mkt annat som vi tycker om med lokalen.

    Jag har bara smakat rödvinssky förut så tänkte att om folk har smakat alla kanske de kunde skriva sin favorit och om fler svarade skulle jag kunna se vilken som verkar vara mest populär och störst chans att den går hem hos gästerna:)


    Jag skulle ta bort tryffel från listan då det är en väldigt speciell smak och även lukt som ganska många kan ha svårt för... Jag skulle tagit cognacsky eller rödvissky.. Portvinsås låter lite tungt och slabbigt helt enkelt  
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Snälla hjälp med val av sås till kött bröllop