• Jennn

Vi med 7 månaders bebis, rutin? Orolig sömn?

Hej!

Min son är idag 7 månader. Han sover väldigt roligt på natten! Vaknar ofta och vrider sig, gnäller osv, med ögon stängda dock. Spelar ingen roll om han ligger mellan mig och min man, samma sak. Tänker om han är hungrig? Varm? Tänder? Eller bara en period? Testat allt.

Vaknar 6-7 gånger, ibland mer. Känner ni igen er?

Han är ofta täppt på natten, så ska köp stöd som lyfter sängen och se om det hjälper.

Ruiner.

Vaknar 05.30

180 ersättning.

Kl 8-8.30 Sover 1,5-2 timmar

Kl 10 en skål gröt.

12.30-13 sover 1 timme ibland mer

13.30-14.00 en burk mat och lite frukt till efterrätt

16.-16.30 sover 1-1,5 timme

Ersättning 180ml eller mindre (ibland burkmat)

19.30 210 nattinatt välling sen somnar 20.00

Han är sällan hungrig, eller slutat vara det och kräks ibland oftare. Sen ibland skiftar tiderna såklart, men på ett ungefär.

Hur gör ni?

• Svar på tråden Vi med 7 månaders bebis, rutin? Orolig sömn?
  • katrinp

Min yngsta son höll på så, därför fick han flytta ut ur vårt sovrum. Visade sig att vi väckte varandra, jag väckte honom när jag rörde mig i sömnen och han väckte mig. Fungerade direkt mycket bättre för oss båda. Jag vaknade när han ville något och han väcktes inte av mig.

• Erkens mamma
    Jennn skrev 2019-04-28 06:47:09 följande:

Hej!

Min son är idag 7 månader. Han sover väldigt roligt på natten! Vaknar ofta och vrider sig, gnäller osv, med ögon stängda dock. Spelar ingen roll om han ligger mellan mig och min man, samma sak. Tänker om han är hungrig? Varm? Tänder? Eller bara en period? Testat allt.

Vaknar 6-7 gånger, ibland mer. Känner ni igen er?

Han är ofta täppt på natten, så ska köp stöd som lyfter sängen och se om det hjälper.

Ruiner.

Vaknar 05.30

180 ersättning.

Kl 8-8.30 Sover 1,5-2 timmar

Kl 10 en skål gröt.

12.30-13 sover 1 timme ibland mer

13.30-14.00 en burk mat och lite frukt till efterrätt

16.-16.30 sover 1-1,5 timme

Ersättning 180ml eller mindre (ibland burkmat)

19.30 210 nattinatt välling sen somnar 20.00

Han är sällan hungrig, eller slutat vara det och kräks ibland oftare. Sen ibland skiftar tiderna såklart, men på ett ungefär.

Hur gör ni?

Har ni kollat hans öron? Mitt öronbarn gjorde precis så och hade ofta förkylningar.. han hade ont helt enkelt.

Att de inte äter lika intensivt och glupskt hela tiden är vanligt. Växandet går i vågor.
  • Jennn
    katrinp skrev 2019-04-28 09:58:22 följande:

Min yngsta son höll på så, därför fick han flytta ut ur vårt sovrum. Visade sig att vi väckte varandra, jag väckte honom när jag rörde mig i sömnen och han väckte mig. Fungerade direkt mycket bättre för oss båda. Jag vaknade när han ville något och han väcktes inte av mig.

Okej! Han sover i sin säng, och han vaknar även så när vi är vakna och han sover själv i rummet. Men ska kolla upp hans öron faktiskt:) tack för svar!
  • Physalis

Du behöver inte köpa stöd. Man kan ställa ett par böcker under sängbenen och få samma effekt (ett tips bara).

Kanske är det allt pollen? Det är tydligen ett rekordår i år. Prova köpa saltlösning och spola näsborrarna innan läggdags, finns på apoteket.

Om han kräks av all mat så är ett nog inte hunger. Prova att trösta först varje gång han vaknar, testa mat först när det inte fungerar.

Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Vi med 7 månaders bebis, rutin? Orolig sömn?