• Mami2be

Missfall utan smärta?

Hej!

Jag är gravid med mitt första barn och är nu i v. 8. För 7 dagar sedan fick jag blodig flytning och det var inte mer än så i några dagar. Jag fick rådet att avvakta. Nu de senaste 3 dagarna har jag haft ungefär lika kraftiga blödningar som en lite mildare mens. Jag har inte haft ont någonstans och ingenting.

Så det jag undrar är om jag kan ha fått ett missfall utan magkramper och utan klumpar? Jag känner mig så otroligt nybörjare på allt och jag har så längtat efter detta barn. Men nu kan jag inte tänka på annat än att jag kanske inte har kvar något foster. Jag är SÅ orolig. Ska ringa på nytt imorgon och kräva tid till undersökning så snabbt som möjligt men är det någon av er som har varit med om liknande? ??

• Svar på tråden Missfall utan smärta?
  • Anonym (2ggr)

Jaghar fått två missfall och inte haft ont någon gång. Bara små, små blödningar

• Natttis
    Mami2be skrev 2019-04-28 15:48:29 följande:

Hej!

Jag är gravid med mitt första barn och är nu i v. 8. För 7 dagar sedan fick jag blodig flytning och det var inte mer än så i några dagar. Jag fick rådet att avvakta. Nu de senaste 3 dagarna har jag haft ungefär lika kraftiga blödningar som en lite mildare mens. Jag har inte haft ont någonstans och ingenting.

Så det jag undrar är om jag kan ha fått ett missfall utan magkramper och utan klumpar? Jag känner mig så otroligt nybörjare på allt och jag har så längtat efter detta barn. Men nu kan jag inte tänka på annat än att jag kanske inte har kvar något foster. Jag är SÅ orolig. Ska ringa på nytt imorgon och kräva tid till undersökning så snabbt som möjligt men är det någon av er som har varit med om liknande? ??

Skulle råda dig att ringa till gyn. Kan va som i mitt fall du blöder utan att det är någon fara. Va så för mig när jag gick med min son. Att jag blöder som vanligt och inget misstänkte för ens en dag blev det som värdens suprice. Men kolla skadar inte.
  • viseversa

Kanske ett ma? Jag hade blodiga flytningar i flera veckor och fick kontaterat ma med vul i v 10 men det hade dött i v 7. Sen tog det ytterligare 3 veckor innan allt kom ut. Innan dess var det bara småblödningar men jävlar vad det forsade när det väl satte igång på allvar. Jag hade inte heller ont. Inte det minsta ont. Inte ens när det blödde som mest hade jag ont. Vilket var skönt i allt elände.

• Mami2be
    viseversa skrev 2019-04-28 16:20:21 följande:

Kanske ett ma? Jag hade blodiga flytningar i flera veckor och fick kontaterat ma med vul i v 10 men det hade dött i v 7. Sen tog det ytterligare 3 veckor innan allt kom ut. Innan dess var det bara småblödningar men jävlar vad det forsade när det väl satte igång på allvar. Jag hade inte heller ont. Inte det minsta ont. Inte ens när det blödde som mest hade jag ont. Vilket var skönt i allt elände.

Oj det låter som att det höll på väldigt länge! Tack för att du delade!
  • Oscarsmamma84

Hade ej ont. Småblödde sen fick jag en kraftig smärta precis innan fostret ramlade ut i toalettstolen. Var i v14.

• tjockobbe

Mitt första missfall var helt utan smärta. Blödde som en stucken gris dock. Böjde jag mig framåt för mycket så kunde det bara spruta ut typ. De följde upp det med blodprover då de inte var säkra på var det satt. Men var ingen fara. 

Andra missfallet gjorde skitont, trots att det var i samma vecka som första. Blödde däremot bara framtill klumpen kom ut, sen slutade det typ. Smärtan försvann direkt med. 

Men det kan vara helt olika alltså. :)

• Mami2be
    tjockobbe skrev 2019-04-28 18:36:03 följande:

Mitt första missfall var helt utan smärta. Blödde som en stucken gris dock. Böjde jag mig framåt för mycket så kunde det bara spruta ut typ. De följde upp det med blodprover då de inte var säkra på var det satt. Men var ingen fara. 

Andra missfallet gjorde skitont, trots att det var i samma vecka som första. Blödde däremot bara framtill klumpen kom ut, sen slutade det typ. Smärtan försvann direkt med. 

Men det kan vara helt olika alltså. :)

Tack för svar! Blödde du länge före "klumpen" kom ut?
  • tjockobbe

Första missfallet såg jag aldrig någon klump. Blödde i fyra veckor. Det minskade dock efter 1.5 vecka ungefär.

Andra missfallet började jag blöda torsdag, med värk, och det kom ut fredag kväll. Sen på söndagen slutade jag blöda helt.

Tycker fortfarande det är skitkonstigt att kroppen kan reagera så olika på två missfall i exakt samma vecka.

• Anonym (...)
    Mami2be skrev 2019-04-30 15:26:53 följande:

Åkte in till gyn idag. De konstaterade att det var ett missfall.

Jag är ledsen för din skull.
Svar på tråden Missfall utan smärta?